Σύμφωνα με στοιχεία αναφοράς από Fastmarkets MB, τα συμβόλαια αναφοράς σιδηρομεταλλεύματος Fe 62% που εισήχθησαν στη Βόρεια Κίνα άλλαζαν χέρια για 127,65 δολάρια ο τόνος κατά τη διάρκεια των πρωινών συναλλαγών, αυξημένα κατά 1,6% σε σύγκριση με το κλείσιμο της Δευτέρας.
Περίπου 50 χαλυβουργίες έχουν ανακοινώσει σχέδια συντήρησης κοντά στις ερχόμενες διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, με ορισμένους παραγωγούς να σχεδιάζουν να επαναλάβουν την παραγωγή στα τέλη Φεβρουαρίου ή τον Μάρτιο, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Mysteel.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντική πρόκληση στην ανάκαμψη των τιμών αποτελεί η ύφεση στον τομέα των ακινήτων. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Κίνας στον τομέα των ακινήτων μειώθηκε κατά 2,9% το τέταρτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Ο επικεφαλής οικονομικών για την Ασία στην Oxford Economics 'Louis Kuijs’ δήλωσε ότι η κατανάλωση παραμένει ο πιο αδύναμος κρίκος στην ιστορία ανάπτυξης της Κίνας αυτή τη στιγμή και αυτό θα συνεχιστεί σε μεγάλο βαθμό για μεγάλο μέρος του τρέχοντος έτους.
Θετική εξέλιξη για την προσφορά σιδηρομεταλλεύματος αποτελεί ότι ο κορυφαία εταιρεία παραγωγής της Βραζιλίας, Vale SA συνεχίζει την παραγωγή της μετά από έντονες βροχοπτώσεις και δήλωσε ότι η ετήσια καθοδήγηση παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος παρέμεινε στους 320-335 εκατομμύρια τόνους.
Εν τω μεταξύ, η Rio Tinto αναμένει τις αποστολές σιδηρομεταλλεύματός της το 2022 από την περιοχή Pilbara σε 320-335 εκατομμύρια τόνους, ελαφρώς πιο αδύναμες από το αναμενόμενο, λόγω των συνθηκών της αγοράς εργασίας.
Παρόλο τα σημάδια βελτίωσης στην τιμή και προσφορά σιδηρομεταλλεύματος, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου συνεχίζει να κατρακυλά σε ολοένα και μειωμένα επίπεδα λίγο πριν την Κινέζικη Πρωτοχρονιά.
Ο Βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index υποχώρησε 5% και τερμάτισε στις 1.644 μονάδες την Τρίτη, το χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα Φεβρουαρίου 2021, επεκτείνοντας τις απώλειες για όγδοη συνεχόμενη συνεδρίαση, εν μέσω ασθενέστερης εποχικής ζήτησης σε όλα τα τμήματα των πλοίων. Ο δείκτης ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize, ο οποίος παρακολουθεί φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα 150.000 τόνων, υποχώρησε 10,5% και τερμάτισε στις 1.316 μονάδες, που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2021. Ο δείκτης panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, υποχώρησε 4,4% στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο στις 2.223 μονάδες. Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax υποχώρησε 24 μονάδες και τερμάτισε στις 1.840 μονάδες.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr