Συνολικά, το 11,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας έχει αφαιρεθεί από την αγορά λόγω καθυστερήσεων των πλοίων τον Νοέμβριο του 2021, μια μικρή βελτίωση από 12,3% τον Οκτώβριο του 2021, σύμφωνα με Δανούς αναλυτές ναυτιλιακών δεδομένων.
«Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν υπάρχει σημάδι επικείμενης βελτίωσης, ενώ η φυσιολογική κατάσταση στην αγορά είναι ότι το 2% της παγκόσμιας χωρητικότητας «παγιδεύεται» σε καθυστερήσεις κάπου στον κόσμο», σημείωσε η Sea-Intelligence.
Το 2021 ήταν μια χρονιά όπου η ζήτηση αυξήθηκε κατά 7% από έτος σε έτος, εν μέρει λόγω της πτώσης στις αρχές του 2020, και ταυτόχρονα η παραγωγική ικανότητα μειώθηκε ουσιαστικά κατά 11%.
Για τη Βόρεια Αμερική, η μικρή βελτίωση μετά τη «χρυσή εβδομάδα» αντιστράφηκε πλήρως μέχρι το τέλος του 2021 και ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου, αν και με ελαφρά βελτίωση και πάλι στις 6 Ιανουαρίου, λόγω των βελτιώσεων στη Σαβάνα και στο Τσάρλεστον.
Για την Ευρώπη, οι Δανοί αναλυτές βλέπουν μια κατάσταση που επιδεινώνεται σταθερά από τις αρχές Οκτωβρίου, χωρίς σημάδια βελτίωσης ή ακόμη και ισοστάθμισης.
«Αυτό σημαίνει επίσης ότι θα μπορούσαμε κάλλιστα να περιμένουμε να δούμε μια συνεχή ανοδική ώθηση των ναύλων, καθώς η συμφόρηση είναι πιθανό να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία και ως εκ τούτου στη διαθέσιμη χωρητικότητα», σχολίασε ο Alan Murphy, Διευθύνων Σύμβουλος της Sea-Intelligence, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης θα επιδεινώνονται μέχρι το 2022 και δεν υπάρχουν ενδείξεις βελτιώσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr