Σύμφωνα με αυτό το Σύστημα Ταξινόμησης, τα πλοία θα ταξινομούνται σε επίπεδα ανάλογα με την ενεργειακή τους απόδοση. Η ταξινόμηση και η επακόλουθη χρέωση θα ισχύουν για όλα τα πλοία συνολικού μήκους άνω των 125 ποδιών (38,1 μέτρα). Προκειμένου να αξιολογηθεί η ενεργειακή απόδοση των πλοίων, η ACP συμβουλεύει ότι το σύστημα ταξινόμησης θα λάβει υπόψη τους ακόλουθους τρεις παράγοντες:
Δείκτης Ενεργειακά Αποδοτικού Σχεδιασμού (EEDI);
Αποτελεσματικά λειτουργικά μέτρα όπως η χρήση Bow Thrusters
Χρήση βιοκαυσίμων μηδενικού άνθρακα ή καυσίμων ουδέτερου άνθρακα
Η ICS ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με τη μέθοδο που προτείνεται για τον υπολογισμό του τέλους αερίων θερμοκηπίου και εξέφρασε την ανησυχία ότι μια περιφερειακή πρωτοβουλία με αυτή τη μορφή θα μπορούσε να υπονομεύσει οποιοδήποτε παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει θεσπίσει ο ΙΜΟ. Η ICS ζήτησε περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης αυτού του συστήματος και με τη χρήση των κεφαλαίων που συγκεντρώθηκαν από το σύστημα.
Η ACP απάντησε ότι το προτεινόμενο σύστημα ταξινόμησης έχει σχεδιαστεί για να δώσει κίνητρα για την πράσινη ναυτιλία μέσω της διώρυγας καθιερώνοντας μια διαφορά τιμής για ενεργειακά αποδοτικά πλοία και ότι τα έσοδα που προέρχονται από το τέλος αερίων θερμοκηπίου θα χρησιμοποιηθούν για την αύξηση της βιώσιμης λειτουργίας του καναλιού, επενδύσεις σε υβριδικά ρυμουλκά και σε βιώσιμη τεχνολογία και λειτουργικά συστήματα.
Ενώ είναι ακόμη στα αρχικά στάδια ανάπτυξης, ο Δρ Vasquez ενημέρωσε ότι η ACP περίμενε ότι το σύστημα ταξινόμησης και το τέλος αερίων του θερμοκηπίου αναμένεται να τεθεί σε ισχύ έως την 1η Οκτωβρίου 2025 (αρχή της δημοσιονομικής περιόδου της Διώρυγας του Παναμά το 2026). Ο Δρ Vasquez επανέλαβε ότι η ανάπτυξη του προτεινόμενου συστήματος θα πραγματοποιηθεί σε συνεννόηση με τη βιομηχανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr