Πιο συγκεκριμένα απέδειξαν ότι τα βιώσιμα βιοκαύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία.
«Με τη φιλοδοξία να είμαστε μια καθαρά μηδενική εταιρεία μέχρι το 2050 και να βοηθήσουμε τον κόσμο να φτάσει εκεί, είναι ζωτικής σημασίας να βοηθήσουμε στην απομάκρυνση του άνθρακα αυτού του κλάδου που είναι δύσκολο να υποχωρήσει. Είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με έναν συνεργάτη όπως η Maersk Tankers, για την ανάπτυξη νέων εναλλακτικών καυσίμων και λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα που θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας», δήλωσε η Carol Howle, εκτελεστική αντιπρόεδρος εμπορίας και ναυτιλίας της BP.
«Η ανάγκη μείωσης των εκπομπών είναι μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η ναυτιλία. Μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε αυτήν την πρόκληση μόνο εάν κάνουμε συνεργασίες και διερευνήσουμε πληθώρα λύσεων. Με την bp, συνδυάζουμε την τεχνογνωσία μας για να παίξουμε τον ρόλο μας στις δοκιμές και στη διάθεση εναλλακτικών καυσίμων», σχολίασε ο Christian M. Ingerslev, Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk Tankers.
Κάθε πλοίο προμηθεύτηκε βιοκαύσιμο BP Marine B30, αποτελούμενο από 30% μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) αναμεμειγμένους με μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO).
Το FAME είναι ένα ανανεώσιμο εναλλακτικό καύσιμο (βιοκαύσιμο) που παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια και ανανεώσιμες πηγές λαδιών. Έχει φυσικές ιδιότητες παρόμοιες με το συμβατικό ντίζελ, ενώ είναι επίσης μη τοξικό και βιοδιασπώμενο. Η προέλευση και η παραγωγή των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του FAME είναι πιστοποιημένη για τη βιωσιμότητά του με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα.
Στις δοκιμές τα πλοία εκτέλεσαν το δρομολόγιο από το Ρότερνταμ στη Δυτική Αφρική. Καθ' όλη τη διάρκεια των δοκιμών, πραγματοποιήθηκαν και δοκιμές για την αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της απόδοσης του μείγματος βιοκαυσίμου Β30 στον κύριο κινητήρα, τον βοηθητικό κινητήρα και τον λέβητα κάθε πλοίου και τυχόν επιπτώσεις στις δεξαμενές καυσίμου για τον προσδιορισμό του επιπέδου εναλλαγής με άλλους τύπους καυσίμων.
Σύμφωνα με την BP και τη Maersk Tankers, δεν παρατηρήθηκαν δυσμενείς επιπτώσεις στον εξοπλισμό ή τα μηχανήματα κατά τη διάρκεια ή μετά τις δοκιμές. Δεν απαιτήθηκαν τροποποιήσεις στον κινητήρα ή την υποδομή, αποδεικνύοντας την καταλληλόλητα των βιώσιμων βιοκαυσίμων για χρήση.
Η BP στοχεύει να προμηθεύει τακτικά μείγματα βιοκαυσίμων στα πλοία της που είναι υπό τη λειτουργία της και έχει χρονοναυλώσει όταν ανεφοδιάζονται στην Ολλανδία, με την επιφύλαξη της έγκρισης των ιδιοκτητών και του κράτους σημαίας.
Πρόσφατα, η εταιρεία προμήθευσε επίσης θαλάσσια βιοκαύσιμα για τη μεγάλη ιαπωνική ναυτιλιακή γραμμή K Line στο ολλανδικό λιμάνι Flushing.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr