Το Πακιστάν έχει μια ακτογραμμή άνω των 1.000 χιλιομέτρων και τρία μεγάλα λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Καράτσι. Απέχει δύο ημέρες από προορισμούς στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή και η δυτική ακτή του βρίσκεται κοντά στο σημείο πετρελαίου του Στενού του Ορμούζ.
Η αύξηση της ζήτησης για προϊόντα λιανικής από άτομα που αναγκάζονται να μείνουν στο σπίτι λόγω της πανδημίας και η κυκλοφοριακή συμφόρηση, επηρεάζουν την προσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και κιβωτίων για τη μεταφορά εμπορευμάτων, με τις συμφορήσεις να αναμένεται να συνεχιστούν έως το 2022.
Ο Πακιστανός ομοσπονδιακός υπουργός Ναυτιλιακών Υποθέσεων Αλί Χάιντερ Ζάιντι δήλωσε ότι η χώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις «μέσω ενός μηχανισμού δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη δημιουργία κοινών επιχειρήσεων για την επέκταση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων».
«Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας αντιμετωπίζονται από όλους και το Πακιστάν επηρεάζεται επίσης. Υπάρχουν προβλήματα παντού και αυτός είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους προσπαθούμε να διαχειριστούμε το θέμα μακροπρόθεσμα», είπε κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Λονδίνο.
Η ελεγχόμενη από το κράτος National Shipping Corporation του Πακιστάν διαθέτει στόλο 11 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, και έχει διαθέσει ποσοστά πώλησης για άλλα τέσσερα πλοία, είπε ο Zaidi.
Το Πακιστάν θα ναυλώσει πρώτα χώρο σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «και θα δοκιμάσει την αγορά πριν ξεκινήσει συζητήσεις για το πόσα (πλοία εμπορευματοκιβωτίων) αποκτάμε», πρόσθεσε.
Η χώρα προσπαθούσε επίσης να αναπτυχθεί ως λιμενικός κόμβος για τις χώρες της Κεντρικής Ασίας που δεν έχουν πρόσβαση στη θάλασσα, είπε ο Ζάιντι, και ήταν ζωτικής σημασίας οι βασικές προμήθειες να φτάσουν στο γειτονικό Αφγανιστάν μετά τη νίκη των Ταλιμπάν τον Αύγουστο.
«Ο κόσμος και οι οικονομικές υπερδυνάμεις δεν μπορούν και δεν πρέπει να εγκαταλείψουν το Αφγανιστάν. Αν το κάνουν, θα είναι μια καταστροφική ανθρωπιστική (κρίση)», είπε. «Είναι ηθική μας υποχρέωση να τους βοηθήσουμε».
Η υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών, UNCTAD, δήλωσε τον Νοέμβριο ότι οι μικρές χώρες αναμένεται να αισθανθούν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από το αυξανόμενο κόστος εισαγωγής αγαθών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr