Η χώρα έχει μια πολιτική μηδενικής ανοχής στην Covid και επιβάλλει ολοένα και πιο αυστηρά μέτρα περιορισμού καθώς αντιμετωπίζει το τελευταίο κύμα της επιδημίας.
Τη νύχτα του Halloween (31/10), για παράδειγμα, 30.000 άνθρωποι κλειδώθηκαν μέσα στη Disneyland στη Σαγκάη αφού εντοπίστηκε μόνο ένα κρούσμα COVID-19. Και στη βόρεια πόλη Shenyang, οι ταξιδιώτες που φθάνουν από το εξωτερικό, κάνουν καραντίνα 56 ημερών.
Τώρα, ο κόμβος εξαγωγών επιβάλλει υποχρεωτικές καραντίνες έως και επτά εβδομάδων - περίπου 49 ημερών - για τους Κινέζους ναυτικούς που επιστρέφουν από το εξωτερικό, σύμφωνα με το Bloomberg.
Τα εν λόγω lockdown πραγματοποιούνται σε καθορισμένες εγκαταστάσεις και συνήθως πληρώνονται από τους εργοδότες, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται σε διάφορες ναυτιλιακές ιστοσελίδες της Κίνας.
Η χώρα έχει επίσης απαγορεύσει τις αλλαγές πληρώματος για ξένους ναυτικούς, ανέφερε το μέσο ενημέρωσης. Ακόμη και τα πλοία που άλλαξαν το πλήρωμά τους αλλού, πρέπει να περιμένουν προτού μπορέσουν να εισέλθουν σε κινεζικά λιμάνια.
Οι ναυτικοί συνήθως κάνουν ένα διάλειμμα μετά από τέσσερις έως έξι μήνες επί του πλοίου, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
Οι περισσότεροι ναυτικοί στον κόσμο προέρχονται από πέντε χώρες: Κίνα, Φιλιππίνες, Ινδονησία, Ρωσική Ομοσπονδία και Ουκρανία. Πριν από την πανδημία, οι ναυτικοί θα έπρεπε μερικές φορές να κατευθυνθούν σε άλλη χώρα για να επιβιβαστούν σε ένα πλοίο. Ομοίως, κάποιοι θα αποβιβάζονταν σε άλλη χώρα πριν πάρουν το δρόμο για το σπίτι τους με αεροπλάνο, το οποίο έχει ήδη γίνει όλο και πιο δύσκολο τα τελευταία δύο χρόνια λόγω των συνοριακών ελέγχων.
Η άσκηση ανταλλαγής προσωπικού για Κινέζους ναυτικούς γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη «λόγω των αυστηρότερων απαιτήσεων απομόνωσης της κινεζικής κυβέρνησης για τους ναυτικούς μετά την αποβίβαση και πριν από τον επαναπατρισμό», ανέφερε το μη κερδοσκοπικό Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ σε πρόσφατο δελτίο τύπου.
Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία αλλάζουν δρομολόγιο για να αντιμετωπίσουν τους περιορισμούς της Κίνας, παρατείνοντας τις αποστολές.
«Οι περιορισμοί της Κίνας προκαλούν αρνητικά αποτελέσματα», δήλωσε στο Bloomberg ο Γκάι Πλάτεν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Οι περιορισμοί στις λειτουργίες των πλοίων έχουν συσσωρευμένο αντίκτυπο στην αλυσίδα εφοδιασμού και προκαλούν συμφορήσεις».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr