«Καθώς τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά πλοία πληθαίνουν, ως ένα μέσο μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, η βελτιωμένη τεχνολογία μπαταριών θα απαιτείται για τη διασφάλιση αποτελεσματικής λειτουργίας περιβαλλοντικά ασφαλών συστημάτων», δήλωσε ο Patrick Ryan, Ανώτερος Αντιπρόεδρος του ABS Global Engineering and Technology.
Επίσης πρόσθεσε ότι με τόσες πολλές αναπτυσσόμενες τεχνολογίες που βασίζονται σε μια πηγή ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής ισχύος, είναι επιτακτική η ανάγκη να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν νέες τεχνολογίες μπαταριών.
Η ώθηση για απαλλαγή από τον άνθρακα στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κάνει τα συστήματα μπαταριών αρκετά πολύτιμα. Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέσω της χρήσης υβριδικών συστημάτων μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών, βοηθώντας τη βιομηχανία να επιτύχει τον στόχο της για μηδενικό CO2 έως το 2050.
Επί του παρόντος, περισσότερα από 150 πλοία λειτουργούν με μπαταρίες, ενώ άλλα 100 πλοία βρίσκονται υπό κατασκευή. Ωστόσο, οι σημερινές μπαταρίες χρησιμεύουν σε μεγάλο βαθμό είτε ως εφεδρική ισχύς, παρέχοντας την ενέργεια που απαιτείται για σύντομα ταξίδια, είτε για πλοία που πλέουν κοντά σε κατοικημένες περιοχές. Βρίσκονται κυρίως σε πορθμεία, ρυμουλκά και άλλα μικρά ή εξειδικευμένα πλοία. Οι μπαταρίες δεν είναι ακόμη κατάλληλες για την παροχή της απαιτούμενης ισχύος για μεγάλα ταξίδια.
Οι χρήστες μπαταριών της βιομηχανίας βασίζονται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-ion), αλλά η περιορισμένη ενεργειακή τους χωρητικότητα και οι ανησυχίες για την ασφάλεια έχουν ωθήσει τις επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη για επιλογές αποθήκευσης ενέργειας επόμενης γενιάς. Οι μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας θα μπορούσαν ενδεχομένως να καταστήσουν τα πλήρως ηλεκτρικά πλοία πιο βιώσιμα.
«Αυτές οι πιθανές εναλλακτικές λύσεις για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια έρευνας, αλλά μπορεί να υπόσχονται ότι τα συστήματα μπαταριών θα γίνουν πιο πρακτικά και διαδεδομένα στις ναυτιλιακές εφαρμογές στο μέλλον», αναφέρει το γραφείο.
Οι εναλλακτικές μπαταρίες που εξετάστηκαν στη μελέτη έχουν όλες αρκετές δυνατότητες, χρειάζονται όμως και βελτίωση. Οι μπαταρίες μετάλλου-αέρα έχουν πολύ υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, αλλά η καλύτερη διαθέσιμη τεχνολογία έχει μικρή διάρκεια ζωής σε λειτουργία. Οι μπαταρίες ροής οξειδοαναγωγής βαναδίου είναι πολύ ανθεκτικές και είναι εύκολο να χρησιμοποιηθούν για μεγάλες εφαρμογές, αλλά καταλαμβάνουν πολύ χώρο και έχουν υψηλό αρχικό κόστος.
Οι μπαταρίες λιθίου στερεάς κατάστασης - οι οποίες έχουν στερεό ηλεκτρολύτη χωρίς υγρά συστατικά - είναι πιο συμπαγείς και έχουν μειωμένο κίνδυνο πυρκαγιάς σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ωστόσο, η τρέχουσα τεχνολογία έχει μικρή διάρκεια ζωής και θα απαιτηθεί περισσότερη έρευνα προτού διατεθούν στο εμπόριο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr