Ερευνητές από το NTU έχουν μοντελοποιήσει τις εκπομπές ρύπων από τον ναυτιλιακό τομέα σε τέσσερα μεγάλα λιμάνια σε τρεις ηπείρους. Οι υπολογισμοί της ερευνητικής ομάδας για τις εκπομπές ρύπων ήταν από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιούλιο του 2021. Τα ευρήματα συγκρίθηκαν με ολόκληρο το 2019, το έτος πριν από την πανδημία και επίσης το έτος πριν από την έναρξη του παγκόσμιου ανώτατου ορίου θείου.
Στη Σιγκαπούρη, η ερευνητική ομάδα του NTU διαπίστωσε ότι οι εκπομπές υπερδιπλασιάστηκαν (123%), κατά την περίοδο της πανδημίας, ενώ διπλασιάστηκαν στο Λος Άντζελες (αύξηση 100%), παρουσίασαν σχεδόν αύξηση 2/3 (65%) στο Long Beach στην Καλιφόρνια και πάνω από το ¼ (27%) στο Αμβούργο.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση όλων των συνολικών εκπομπών, ύψους 94% και 142% αντίστοιχα, σε σύγκριση με πριν από την πανδημία Covid-19.
Η μελέτη του NTU έδειξε ότι οι εκπομπές των πλοίων και στα τέσσερα λιμάνια αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 79% λόγω του παρατεταμένου χρόνου παραμονής στο λιμάνι.
Οι ρύποι που μελετήθηκαν στην έρευνα ήταν το διοξείδιο του άνθρακα, το οξείδιο του θείου, το οξείδιο του αζώτου, τα σωματίδια, το μονοξείδιο του άνθρακα και το μεθάνιο.
Η μελέτη αναφέρει επίσης ότι οι αυξημένες εκπομπές ρύπων από τα πλοία αναμένεται να συνεχιστούν μέσα στο επόμενο έτος.
Στη Νότια Καλιφόρνια, όπου το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα μεγάλο, οι ρυθμιστικές αρχές κινητοποιήθηκαν πρόσφατα για να επιβάλλουν στα πλοία να σχηματίζουν ουρές για θέσεις ελλιμενισμού με απόσταση 150 μίλια από την ακτή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr