Σύμφωνα με εκτιμήσεις από εμπόρους της Κίνας, η κινέζικη παραγωγική δραστηριότητα αυξάνεται ενόψει της υψηλής ζήτησης για κινεζικά προϊόντα.
Τα επίπεδα των ναύλων μειώνονται τους τελευταίους μήνες λόγω διαφόρων παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου του πρόσφατου δελτίου ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα που μείωσε την παραγωγή για τους εξαγωγείς και άφησε τους φορτωτές με αυξημένη μεταφορική ικανότητα. Συνέβαλαν επίσης οι βελτιωμένες λειτουργίες στα κινεζικά λιμάνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χερσαίες μεταφορές της Κίνας είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένες και μπορούν να διατηρήσουν ομαλή και υγιή λειτουργία ακόμη και κατά τη διάρκεια της επιδημίας και των ακραίων καιρικών συνθηκών. Αυτό επιτρέπει την έγκαιρη φόρτωση και εκφόρτωση των εμπορευμάτων μετά την άφιξή τους στα κινεζικά λιμάνια. Επιπλέον, η αυτοματοποίηση των λιμανιών της Κίνας έχουν βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης του φορτίου και τη μείωση των συμφορήσεων των πλοίων στα αγκυροβόλια.
Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία μεγάλου μεγέθους, τα οποία είναι διπλάσια από τα τυπικά ισοδύναμα εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών (TEU), έχουν μειωθεί περίπου 30 τοις εκατό από την κορύφωση του Σεπτεμβρίου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από τα κινεζικά λιμάνια στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, τα επίπεδα ναύλων είναι τώρα περίπου 9.000 δολάρια, ενώ στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, είναι περίπου 14.000 δολάρια.
Ωστόσο, καθώς η κατάσταση έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα έχει χαλαρώσει σε μεγάλο βαθμό μετά από μια σειρά επίσημων μέτρων, οι δραστηριότητες των εργοστασίων αναμένεται να αυξηθούν, ενώ η ζήτηση θα αυξηθεί επίσης ενόψει της περιόδου αγορών σε πολλές ξένες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Ευρώπης, σημείωσαν αναλυτές.
Το διεθνές εμπόριο της Κίνας κατά τους πρώτους 10 μήνες του 2021 σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, με διψήφια κέρδη τόσο στις εξαγωγές όσο και στις εισαγωγές. Το εμπόριο με σημαντικούς εμπορικούς εταίρους όπως οι αναδυόμενες οικονομίες της Ασίας, οι ΗΠΑ και η ΕΕ σημείωσαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις από διευθυντικό στέλεχος εγχώριας μεγάλης εταιρείας logistics, λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη ζήτηση για παγκόσμια ναυτιλία, «οι τρέχοντες υψηλοί ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους». Παρά τους υψηλούς ναύλους, οι εξαγωγές θα παραμείνουν ισχυρές, δεδομένης της ανθεκτικής ζήτησης για κινεζικά προϊόντα ενόψει της Πρωτοχρονιάς, πρόσθεσε ο διευθυντής.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η θαλάσσια μεταφορά παραμένει ο πιο οικονομικός τρόπος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, αν και ορισμένοι έμπορες έχουν διαπιστώσει ότι ο σιδηρόδρομος Κίνας-Ευρώπης μπορεί να αποτελέσει μια ταχύτερη και φθηνότερη εναλλακτική λύση αντί της θαλάσσιας μεταφοράς αγαθών μεταξύ Κίνας και Ευρώπης.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr