Προς το παρόν, ο ΟΠΕΚ+ φαίνεται προσηλωμένος στην πορεία του για ενίσχυση του αργού κατά 400 kbd το μήνα. Οι νέοι στόχοι ξεκίνησαν τον Αύγουστο, και ελπίζεται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα προστεθούν 2 εκατομμύρια b/d στη συνολική παραγωγή ΟΠΕΚ+. Ωστόσο, ορισμένα μέλη της ομάδας δεν μπόρεσαν να αυξήσουν την παραγωγή τους. Υπάρχουν δυσκολίες παραγωγής στην Αγκόλα, τη Νιγηρία, τη Λιβύη και τη Μαλαισία, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει ότι άλλες χώρες με πλεονάζουσα ικανότητα, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενδέχεται να χρειαστεί να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Σύμφωνα με έρευνα από τον οργανισμό του ΟΠΕΚ εκτιμάται πλεόνασμα πετρελαίου λόγω της χαλάρωσης της εποχικής ζήτησης το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ωστόσο, καθώς η ζήτηση συνεχίζει να ανακάμπτει, ο ΟΠΕΚ μπορεί να χρειαστεί να προσαρμόσει τη στρατηγική του. Μπορεί απλώς να μην είναι τόσο γρήγορο όσο θα ήθελαν οι ΗΠΑ, η Ινδία και η Ιαπωνία. Έτσι, φαίνεται ότι οι ΗΠΑ δεν είναι η μόνη φωνή που τονίζουν ότι η περιορισμένη προσφορά θα μπορούσε να έχει αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο.
Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι οι υψηλότερες τιμές που διατηρήθηκαν για μεγάλο μέρος του έτους δεν έχουν τονώσει ακόμα τη δραστηριότητα γεώτρησης παρόλο την παγκόσμια ανάγκη για περισσότερη προσφορά. Επιπλέον υπάρχει το ζήτημα του αποτελέσματος του COP26, όπου οι ΗΠΑ συζήτησαν σχέδια για μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η κυβέρνηση Μπάιντεν φαίνεται να έχει υιοθετήσει μια εχθρική θέση για τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων με την ελπίδα ότι οι υψηλές τιμές του πετρελαίου θα επιτάχυναν τη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Για τη ναυλαγορά δεξαμενοπλοίων μπορεί μεσοπρόθεσμα η εικόνα να είναι θετική με το κύμα επιρροής για περισσότερη προσφορά πετρελαίου, όμως η μετάβαση προς πράσινη ενέργεια δημιουργεί αρκετές προκλήσεις προσαρμογής και αβεβαίοτητας για τους ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr