Ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα ανάκαμψης με ένα συνεχόμενο ράλι που φαίνεται ότι δε θα συνεχίσει καθώς η πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου έκλεισε ήσυχη για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου μεγάλου μεγέθους VLCC. Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου μικρότερου μεγέθους suezmax και aframax, η κινητικότητα της ναυλαγοράς εμφανίζεται εξίσου ιδιαίτερα σιωπηρή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια μεγέθους VLCC, τα επίπεδα ναύλων για τα μακρύτερα ταξίδια εξακολουθούν να αποσπούν υψηλότερα νούμερα, ωστόσο, ύπαρχουν αρκετά πλοία που αναζητούν απασχόληση. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής, η διαθέσιμη λίστα απασχόλησης των πλοίων εμφανίζεται επαρκής με τους ναυλωτές χωρίς βιασύνη για να εξασφαλίσουν πλοίο για το επόμενο ταξίδι.
Η τελευταία εικόνα της διαθέσιμης προσφοράς των πλοίων που αναζητούν νέα απασχόληση επιβεβαιώνει ότι οι ιδιοκτήτες των πλοίων θα χρειαστούν περισσότερη ζήτηση θαλάσσιας μεταφοράς αργού πετρελαίου από την Ασία προκειμένου να καταφέρουν να διατηρήσουν τα πρόσφατα επίπεδα ανοδικής διορθωτικής τάσης.
Για ένα ταξίδι από Ras Tanura, Σαουδική Αραβία προς Ningbo, Κίνα ένα πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου κέρδιζε 5.791 $/ημέρα την περασμένη Παρασκευή, από 6.408 $/ημέρα τη Δευτέρα.
Τα πλοία που κατευθύνονταν από τη Δυτική Αφρική προς το Ningbo υποχώρησαν επίσης κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, στα 9.467 $/ημέρα την Παρασκευή από 9.802 $/ημέρα επτά ημέρες νωρίτερα, όπως και το δρομολόγιο Galveston, Τέξας προς Ningbo, εμφάνισε πτώση στα 10.578 $/ημέρα από 10.666 $ την ίδια περίοδο.
Tα δεξαμενόπλοια μεγέθους suezmax εμφάνισαν και αυτά περιορισμένη ζήτηση με αρκετή χωρητικότητα διαθέσιμη προς απασχόληση, και υποτονική δραστηριότητα στα δεξαμενόπλοια μεγέθους aframax για τα ταξίδια της Μαύρης Θάλασσας-Μεσόγειου.
Ο Βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, Baltic Dirty Tanker Index, τερμάτισε στις 817 μονάδες την Παρασκευή μετά από μια κυρίως σταθερή εβδομάδα. Στο σύνολο επτά ημερών, ο δείκτης παρουσίασε αύξηση 23 μονάδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης ξεκίνησε στις 630 μονάδες στις αρχές του Οκτωβρίου και συνέχισε ανοδική πορεία μέχρι και τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου. Οι εφοπλιστές πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου εμφανίζονται με αισιοδοξία για τις επόμενες μέρες καθώς εκτιμούν ότι η ναυλαγορά έχει ξεπεράσει την κρίση και προσδοκούν μεγιστοποίηση των απόδοσεων για την αύξηση της κερδοφορίας τους από την απασχόληση του στόλου.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr