Στα μέσα του έτους, ο στόλος αντιπροσώπευε το 7,1% του παγκόσμιου στόλου όσον αφορά τα πλοία, το 13,3% όσον αφορά το gt και το 16% του dwt.
Ταυτόχρονα, οι ελληνικές μητρικές εταιρείες αντιπροσώπευαν το 26,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 15% του στόλου μεταλλευμάτων και πλοίων μεταφοράς χύδην και σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (UGS) ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου στα 9,54 έτη είναι χαμηλότερος από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου 9,87 ετών.
Σύμφωνα με έρευνα του ελληνικού βιβλίου παραγγελιών της Naftiliaki Greek Shipping Review, στα τέλη Σεπτεμβρίου, 44 ελληνικές εταιρείες είχαν κατά παραγγελία 182 πλοία 21,25 εκ. dwt. Πρόκειται για τρεις εταιρείες λιγότερες από ό,τι την ίδια στιγμή το 2020, αλλά 30 πλοία και 2 εκατομμύρια dwt περισσότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο.
Τα δεξαμενόπλοια κυριαρχούν στο ελληνικό βιβλίο παραγγελιών όπως συνέβαινε πριν από ένα χρόνο. Αυτή τη φορά υπάρχουν 98 δεξαμενόπλοια υπό παραγγελία με συνολική χωρητικότητα 14,77 m dwt σε σύγκριση με 84 των 13,93 m dwt στα τέλη Σεπτεμβρίου 2020.
Υπάρχουν 21 συμβόλαια VLCC, αυξημένα τρία σε σχέση με πέρυσι, ενώ κατά τους τελευταίους 12 μήνες έχουν παραδοθεί επτά VLCC και τώρα διαπραγματεύονται. Αυτό σημαίνει ότι έχουν παραγγελθεί 10 VLCC, αν ο ναυλομεσιτικός οίκος Λονδίνου Simpson Spence Young πιστεύει ότι οι υψηλές τιμές αποτρέπουν τους πλοιοκτήτες από το να παραγγείλουν νέα χωρητικότητα δεξαμενόπλοιων. Η SSY εκτιμά ότι το κόστος ενός νέου VLCC στη Νότια Κορέα ήταν 87,5 εκατομμύρια δολάρια στην αρχή του έτους, αλλά μέχρι τον Ιούλιο αυτό είχε εκτιναχθεί στα 95 εκατομμύρια δολάρια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανανέωση του στόλου δεν περιορίζεται μόνο στα νεότευκτα και σε νέες παραγγελίες πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία του ελληνικού ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, οι ΄Ελληνες πλοιοκτήτες είχαν αγοράσει 311 πλοία μέχρι στιγμής φέτος στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων συνολικής αξίας 5,52 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 197 από αυτά είναι πλοία μεταφοράς χύδην, που αγοράστηκαν για 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Ταυτόχρονα, 201 πλοία είχαν πουληθεί από ελληνικές εταιρείες έναντι 3,04 δισ. δολαρίων για περαιτέρω απασχόληση και 29 από τα 1,75 εκατ. dwt, έχουν πάει για ανακύκλωση, 18 από αυτά δεξαμενόπλοια.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr