«Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» στη ναυτιλία είναι κρίσιμη για τη λήψη περαιτέρω μέτρων αποτελεσματικότητας και για την υιοθέτηση καθαρών καυσίμων στον κλάδο. Η ECSA υποστηρίζει ότι ο εμπορικός φορέας πρέπει να αναλάβει το κόστος του EU ETS. Ο νόμος θα πρέπει να απαιτεί από την οντότητα που είναι υπεύθυνη για τις αποφάσεις που επηρεάζουν τις εκπομπές CO2 ενός πλοίου να αναλάβει το κόστος που προκύπτει από την εφαρμογή του EU ETS στο πλαίσιο μιας συμβατικής συμφωνίας», όπως δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ECSA.
Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες έχουν προτείνει την εισαγωγή μιας νομικά δεσμευτικής απαίτησης στα άρθρα της πρότασης EU ETS. Μια τέτοια απαίτηση θα πρέπει να προβλέπει τη μετακύλιση του κόστους του συστήματος από τις ναυτιλιακές εταιρείες στους εμπορικούς φορείς στο πλαίσιο συμβατικής συμφωνίας.
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες ζήτησαν επίσης τη δημιουργία ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS για τη σταθεροποίηση των τιμών του άνθρακα. Επιπλέον, τυχόν έσοδα που παράγονται στο πλαίσιο του EU ETS θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για την οικονομική υποστήριξη έργων Ε&Α και θα πρέπει να συμβάλλουν στη μείωση της διαφοράς τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων.
«Αν και η πρώτη μας προτίμηση είναι πάντα ένας διεθνής κανονισμός για τη ναυτιλία σε επίπεδο ΙΜΟ, ο κλάδος θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που του αναλογεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο ΕΕ. Η ECSA υποστηρίζει τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS για τη σταθεροποίηση της τιμής του άνθρακα, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις πολλές ναυτιλιακές ΜΜΕ. Είναι σημαντικό ότι τα έσοδα που παράγονται θα πρέπει να υποστηρίζουν την απορρόφηση καθαρών καυσίμων», δήλωσε ο Claes Berglund, πρόεδρος της ECSA.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr