Στην αρχή της συνέντευξης, η κα Φράγκου εξήγησε το πώς γεννήθηκε η ιδέα της συγχώνευσης της εταιρείας και τους λόγους που τελικά προχώρησε, λέγοντας: «Είδαμε ότι μια εταιρεία με δύναμη των οικονομιών κλίμακας και διαφοροποίηση έχει μεγάλα πλεονεκτήματα.
Δημιουργήσαμε την NMM, η οποία έχει πάνω από 140 πλοία σε τρία τμήματα, -ξηρό χύδην, εμπορευματοκιβώτια και δεξαμενόπλοια-, περίπου ένα τρίτο του στόλου αντιστοιχεί σε κάθε τμήμα. Διαθέτουμε 15 τύπους πλοίων που εξυπηρετούν πάνω από 10 τελικές αγορές και τα πλοία του στόλου μας, έχουν μέσο όρο ηλικίας 9,8 χρόνια, γύρω στο 20% πιο νέα από τον μέσο όρο της βιομηχανίας.
Με τη δημιουργία αυτής της εταιρείας, έχουμε τη δύναμη οικονομιών κλίμακας, όπως είπα και πριν, αλλά το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχουμε, είναι η ανθεκτικότητα της διαφοροποίησης.
Με αυτόν τον τρόπο, είμαστε σε θέση να απολαμβάνουμε τα ακόλουθα αποτελέσματα ως διοίκηση:
- Καλύτερη στρατηγική χρονοναύλωσης
Στην ΝΜΜ, αξιοποιήσαμε τη δύναμη των εμπορευματοκιβωτίων, υπογράφοντας πολυετή συμβόλαια και με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο γνωρίζουμε τα κέρδη που θα έχουμε, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι εξασφαλίσαμε ναύλους που αντιστοιχούν στο νεκρό σημείο λειτουργίας του στόλου ανά ημέρα, στο σημείο που τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων αντισταθμίζονται από τα έσοδα ναύλων απασχόλησης του πλοίου ανά ημέρα ταξιδιού για ολόκληρο το στόλο μας. Αυτό μας δίνει ευελιξία και μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τα συνολικά μας κέρδη.
- Ευελιξία στον ισολογισμό
- Καλύτερη βελτιστοποίηση της στρατηγικής εξαγορών
Αυτό ακριβώς κάναμε με την τελευταία συναλλαγή, που είναι η γένεση της πλήρους εταιρείας. Αποκτήσαμε δεξαμενόπλοια σε τιμή ευκαιρίας, στο χαμηλό μέρος του ναυτιλιακού οικονομικού κύκλου, όπου οι τιμές των πλοίων και τα επίπεδα ναύλων έχουν πλησιάσει το κατώτατο σημείο.
Ο τρόπος που το καταφέραμε, είναι χρησιμοποιώντας ως συνάλλαγμα το AV της NMM, το οποίο είναι τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων.
Έχουμε πάρει την επιπλέον αξία του τμήματος των εμπορευματοκιβωτίων, στο οποίο φέτος έχουμε δει μια επέκταση αξίας πάνω από 3,5 φορές και την χρησιμοποιούμε σε συνδυασμό με τα δεξαμενόπλοια που βρίσκονται στο χαμηλό μέρος του ναυτιλιακού οικονομικού κύκλου.
Οπότε αυτός ο συνδυασμός, όχι μόνο έδωσε καλό σημείο εισόδου για τους μετόχους μας, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μπορούν να απολαύσουν -καθώς ο τομέας των δεξαμενόπλοιων και οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων ανακάμπτουν- την επέκταση σε αξία.
Έτσι έχουμε ανάκαμψη των περιουσιακών στοιχείων που θα μεταφραστεί σε ανάκαμψη της τιμής της μετοχής.
Γενικότερα, όταν υπάρχει διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο και διαφορετικά τμήματα, υπάρχει και η δυνατότητα λήψης ταμειακών ροών που δημιουργούνται από το υγιές τμήμα και η επανατοποθέτησή τους σε έναν τομέα που βρίσκεται σε χαμηλό μέρος του ναυτιλιακού οικονομικού κύκλου.
Αυτό επιτρέπει ένα καλύτερο σημείο εισόδου και στο τέλος, καλύτερα αποτελέσματα».
Εξηγώντας περαιτέρω τη στρατηγική της Navios Maritime Partners, σημείωσε:
«Οι εταιρείες που έχουν πλοία ενός τμήματος, ακολουθούν μοντέλο που περιλαμβάνει προκλήσεις. Ας υποθέσουμε πως μία τέτοια εταιρεία στο υψηλό σημείο του ναυτιλιακού οικονομικού κύκλου, έχει 50% χρηματοδότηση. Όταν το τμήμα θα είναι στο χαμηλό σημείο, θα έχει θέμα με τα έσοδα, με αποτέλεσμα να χρειάζεται τραπεζική χρηματοδότηση για να αποκτήσει ένα περιουσιακό στοιχείο.
Το πιθανότερο είναι ότι εκείνη τη στιγμή, οι τράπεζες θα την περιορίσουν ακόμη και να κάνει συναλλαγές. Επομένως, δεν πρόκειται να αγοράσει πλοίο στο χαμηλό μέρος του ναυτιλιακού οικονομικού κύκλου, γεγονός που θα δημιουργήσει μεγαλύτερη ανατίμηση περιουσιακών στοιχείων και συχνά θα την αναγκάσει να πουλήσει περιουσιακά στοιχεία σε εντελώς λάθος χρόνο».
«Σίγουρα η μεγάλη κλίμακα είναι κάτι που μπορούμε να πούμε ότι είναι μέρος του τοπίου μας σήμερα», δήλωσε συνεχίζοντας τη συνέντευξη.
«Για μένα αυτό είναι κάτι που είναι αναπόφευκτο να αναπτυχθεί και το άλλο πράγμα που βρίσκω πολύ σημαντικό είναι ότι η δύναμη οικονομιών κλίμακας θα αρέσει στους θεσμικούς επενδυτές και πιστεύω ότι θα επενδύσουν στη ναυτιλία, σε ναυτιλιακές εταιρείες που είναι βασικά ένα μέσο για το παγκόσμιο εμπόριο και για την παγκόσμια οικονομία.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες και το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο είναι ο δρόμος προς τα εμπρός», υπογράμμισε.
Τέλος, αναφορικά με το τι είναι σημαντικό για να καταφέρει μία τέτοιου τύπου εταιρεία να είναι τόσο επιτυχημένη, σημείωσε πως «Πρέπει να παρακολουθήσει κάποιος τις συνολικές αποδόσεις και αυτό που πρέπει εμείς να δείξουμε, είναι ότι μπορούμε να έχουμε καλές ταμειακές ροές από τους ισχυρούς τομείς και να τις ανακατανέμουμε για να αγοράσουμε περιουσιακά στοιχεία και ευκαιριακές εξαγορές στο χαμηλό μέρος του μέρος του ναυτιλιακού οικονομικού κύκλου».
Χριστίνα Περλέγκα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr