Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Μιλώντας στο Παγκόσμιο Συνέδριο Αειφόρων Μεταφορών, ο Γκουτέρες είπε: «Ας είμαστε ειλικρινείς. Ενώ τα κράτη μέλη του [ΟΗΕ] έχουν κάνει κάποια πρώτα βήματα μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την αντιμετώπιση των εκπομπών από τη ναυτιλία και την αεροπορία, οι τρέχουσες δεσμεύσεις δεν ευθυγραμμίζονται με τον στόχο 1.5 βαθμών Κελσίου της συμφωνίας του Παρισιού. Στην πραγματικότητα, είναι πιο συνεπείς με τη θέρμανση πάνω από τους 3 βαθμούς Κελσίου».
Τόσο η αεροπορία όσο και η ναυτιλία αναμένεται να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερο έλεγχο όσον αφορά το αποτύπωμα άνθρακα όταν οι εκπρόσωποι του COP26 συγκεντρωθούν στη Γλασκώβη στο τέλος του μήνα. Η ναυτιλία θα ενημερωθεί επιπλέον σχετικά με την επικείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία που έχει συμφωνηθεί όταν συνεδριάσει η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) του ΙΜΟ τον επόμενο μήνα.
«Η υιοθέτηση μιας νέας σειράς πιο φιλόδοξων και αξιόπιστων στόχων που είναι πραγματικά συνεπείς με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού πρέπει να αποτελεί επείγουσα προτεραιότητα και για τους δύο αυτούς φορείς [ICAO και IMO] τους επόμενους μήνες και χρόνια», είπε ο Γκουτέρες, καθώς η πράσινη νομοθεσία για τη ναυτιλία κινδυνεύει να διασπαστεί σύντομα με την Ευρωπαϊκή Ένωση να εξετάζει τον καθορισμό των δικών της πράσινων μέτρων για τη ναυτιλία.
Ο Γκουτέρες ζήτησε επίσης να διατεθούν εμπορικά πλοία μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030.