Ο όρος καθαρή αμμωνία περιλαμβάνει τόσο «μπλε» όσο και «πράσινη» αμμωνία. Η «μπλε» αμμωνία προέρχεται από τη διαδικασία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), ενώ η «πράσινη» αμμωνία παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Από τον Μάιο του τρέχοντος έτους, η JERA και η Yara διερευνούν πιθανή συνεργασία σε όλη την αλυσίδα αξίας καθαρής αμμωνίας, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων ανεφοδιασμού αμμωνίας και διανομής στη βιομηχανία της Ιαπωνίας. Αυτή η συνεργασία έχει πλέον επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει την Idemitsu, με ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής πετρελαιοειδών, δυνατότητες ανεφοδιασμού και τερματικά εισαγωγής.
Η συνεργασία θα εξετάσει τη δυνατότητα δημιουργίας ενός εσωτερικού δικτύου διανομής αμμωνίας με βάση το συγκρότημα Tokuyama της Idemitsu Kosan, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί από μια κοινή επιχείρηση ανεφοδιασμού με αμμωνία, καθώς και για τη βελτιστοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού αμμωνίας καυσίμου για οικιακή χρήση.
"Αξιοποιώντας τα συνδυασμένα πλεονεκτήματα της JERA, η Idemitsu Kosan και η Yara θα επιτρέψουν την ανάπτυξη μιας αλυσίδας εφοδιασμού καθαρής αμμωνίας, η οποία είναι κρίσιμης σημασίας για την απορρόφηση άνθρακα του ιαπωνικού τομέα της ενέργειας, της ναυτιλίας και της βιομηχανίας", δήλωσε ο Magnus Krogh Ankarstrand, πρόεδρος της Yara Clean Ammonia. "Η συνεργασία με αυτούς τους βασικούς παίκτες θα ενισχύσει τη θέση της Yara στη στρατηγικά σημαντική ιαπωνική αγορά."
Στο πλαίσιο των μέτρων για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050, η Ιαπωνία στοχεύει σε 3 εκατομμύρια τόνους εισαγωγών αμμωνίας για καύσιμα έως το 2030 και 30 εκατομμύρια τόνους έως το 2050.
Η Yara παράγει περίπου 8,5 εκατομμύρια τόνους αμμωνίας ετησίως. Η εταιρεία που εδρεύει στο Όσλο απασχολεί στόλο 11 πλοίων μεταφοράς αμμωνίας, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων πλήρους ιδιοκτησίας και διαθέτει 18 τερματικούς σταθμούς αμμωνίας σε λιμάνια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr