Από την 1η Απριλίου 2021, η αγορά βιώνει τις ελλείψεις στις αλυσίδες εφοδιασμού παγκοσμίως που επηρέασαν τα ναύλα των πρώτων αποστάσεων στη διατλαντική εμπορική λωρίδα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Εκείνη την εποχή, τα επίπεδα ναύλων για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών αυξήθηκαν κατά 52% από $ 2.329 σε $ 3.544 κατά μέσο όρο. Οι μέσες τιμές του Διατλαντικού σημείου συνέχισαν να ανεβαίνουν, φθάνοντας τα 5.798 δολάρια ανά FEU την 1η Ιουλίου, πριν φτάσουν στα 6.000 δολάρια, φτάνοντας τα 5.893 δολάρια ανά FEU στις 23 Σεπτεμβρίου 2021.
«Εκτός από τις κυματιστές επιπτώσεις από τις τεντωμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, η μεγάλη ζήτηση από τους Αμερικανούς καταναλωτές συνέβαλε επίσης στην αύξηση των επιτοκίων σε αυτό το εμπόριο», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής ναυτιλίας της BIMCO. «Οι εισαγωγές στη Βόρεια Αμερική από την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά λίγο περισσότερο από 500.000 TEU σε σχέση με πέρυσι και οι αερομεταφορείς ανταποκρίθηκαν αναπτύσσοντας σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα σε αυτό το εμπόριο», δήλωσε ο Sand.
Η ζήτηση και η ανεπτυγμένη ικανότητα αυξήθηκαν απότομα. Κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, 3.292.000 φορτωμένα TEU μεταφέρθηκαν από την Ευρώπη στη Βόρεια Αμερική (πηγή: CTS). Αυτό είναι 500.000 TEU περισσότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αντιπροσωπεύοντας ρυθμό ανάπτυξης 18,5%. Συγκρίνοντας το 2021 με το προ πανδημικό έτος 2019, η ανάπτυξη αυξάνεται κατά 14,5% καθώς η ζήτηση μειώθηκε μόνο κατά 7,5% από το 2019 έως το 2020.
Η φετινή χρονιά θα τερματίσει σε επίπεδα ρεκόρ ευφορίας για το σύνολο της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με αρκετούς ναυτιλιακούς παίκτες να επιθυμούν σε επενδύσεις πλοίων εμπορευματοκιβωτίων. Η σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας ευνοεί την καταναλωτική ζήτηση και ωθεί την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr