Οποιοσδήποτε κίνδυνος για την οικονομία της Κίνας και την κατανάλωση πρώτων υλών βάζει τη ναυτιλία στο στόχαστρο - και αυτός ο κίνδυνος αυξάνεται.
Οι ανησυχίες είχαν δημιουργηθεί εδώ και εβδομάδες σχετικά με την κινεζική κρατική παρέμβαση στις συναλλαγές χύδην προϊόντων. Στη συνέχεια, τη Δευτέρα, οι φόβοι για οικονομική μετάδοση αυξήθηκαν λόγω της αναμενόμενης χρεοκοπίας του κινέζου κατασκευαστή ακινήτων Evergrande. Οι μετοχές της ναυτιλίας σημείωσαν σημαντική υποχώρηση μαζί με το υπόλοιπο χρηματιστήριο.
Όσον αφορά τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου χύδην, η απόδοση εσόδων και κερδοφορίας είναι πιο άμεσα εκτεθειμένη στα πρόσφατα γεγονότα στην Κίνα: τόσο σε μια πιθανή πτώση των κατασκευών λόγω των επιπτώσεων στον τομέα της ανάπτυξης ακινήτων, όσο και στην κρατική παρέμβαση στις συναλλαγές βασικών προϊόντων.
Οι μετοχές του Golden Ocean (NYSE: GOGL ) έπεσαν 17% σε πενταπλάσιο μέσο όρο. Οι μετοχές των Eagle Bulk (NYSE: EGLE ), Genco (NYSE: GNK ) και EuroDry (NASDAQ: EDRY ) μειώθηκαν 14%, Safe Bulkers (NYSE: SΒ) 13% και Star Bulk (NYSE: SBLK ), Pangea Logistics (NASDAQ : PANL ) και Grindrod Shipping (NASDAQ: GRIN ) 12%.
Η ναυτιλιακή εταιρεία αναλύσεων του Λονδίνου, Maritime Strategies International (MSI) προειδοποίησε: «Πληθαίνουν τα σημάδια που υποδηλώνουν ότι η υποκείμενη κατανάλωση πρώτων υλών στην Κίνα απειλείται».
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η παραγωγή χάλυβα της Κίνας μειώθηκε κατά 12% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, "η μεγαλύτερη ετήσια πτώση σε ποσοστά από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση", και οι κινεζικές περικοπές χάλυβα έχουν επιταχυνθεί αυτόν τον μήνα. Η τιμή αναφοράς του σιδηρομεταλλεύματος (που χρησιμοποιείται για την παραγωγή χάλυβα) μειώθηκε στα 94 $ ανά τόνο τη Δευτέρα, λιγότερο από τη μισή τιμή του τον Μάιο και η χαμηλότερη τιμή από τον Ιούλιο του 2020.
Οι Σύμβουλοι Breakwave δήλωσαν τη Δευτέρα: «Το κόστος μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία στην Κίνα ως ποσοστό της τιμής που παραδόθηκε έφτασε σε νέο υψηλό σήμερα, καθώς οι τιμές των ναύλων παραμένουν ισχυρές ενώ οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος έχουν καταρρεύσει. Η αναλογία πλησιάζει τώρα το 40%».
Από την άλλη πλευρά, ο τομέας των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στη μέση της χειρότερης ύφεσης των τελευταίων 30 ετών . Οποιαδήποτε επιβράδυνση στην οικονομία της Κίνας είναι κακή για τη ζήτηση πετρελαίου αργού και προϊόντων και θα καθυστερήσει την ανάκαμψη. Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων δεν μπορούν πλέον να θεωρούν την κινεζική ανάπτυξη δεδομένη και ότι «φαίνεται ότι οι μέρες της ταχείας, ασυγκράτητης ανάπτυξης είναι πίσω μας».
Η υποχώρηση στην απόδοση των μετοχών των δεξαμενόπλοιων ήταν λιγότερη συγκριτικά με τις μετοχές στον τομέα χύδην ξηρού φορτίου τη Δευτέρα. Η Pyxis Tankers (NASDAQ: PXS ) μειώθηκε 10%, τα κορυφαία πλοία (NASDAQ: TOPS ) 9%, τα Scorpio Tankers (NYSE: STNG ) 8%, τα Nordic American Tankers (NYSE: NAT ) και η Frontline (NYSE: FRO ) 7%, Teekay Δεξαμενόπλοια (NYSE: TNK ) 5%, και International Seaways (NYSE: INSW ) και DHT (NYSE: DHT ) 4%.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr