Ο συνολικός δείκτης, που καθρεφτίζει την απόδοση των εσόδων για τα πλοία capesize, panamax, supramax και handysize, έχασε 18 μονάδες στις 4.215.
Ο δείκτης capesize επεκτάθηκε σε δεύτερη συνεχόμενη συνεδρίαση κατά 133 μονάδες, ή 2,1%, στις 6.304. Η άνοδος του δείκτη που ήταν κοντά στην κορυφή των 12 ετών κλιμακώθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου, με τους αναλυτές να αποδίδουν τα πρόσφατα κέρδη σε διαταραχές που σχετίζονται με τον καιρό και πρόσφατη συμφόρηση λιμένων, ειδικά στην Κίνα.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, μειώθηκαν 1.100 $ στα 52.281 $.
Ο δείκτης για το μέγεθος πλοίου panamax αυξήθηκε για έκτη συνεχή συνεδρίαση, προσθέτοντας 52 μονάδες, ή 1,4%, στις 3.852, το υψηλότερο από τις 27 Αυγούστου.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία φέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών 60.000-70.000 τόνων, αυξήθηκαν 464 $ σε 34.665 $. Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax αυξήθηκε κατά 36 μονάδες και ανήλθε στις 3.283.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Αύγουστος αποδείχτηκε πολύ ισχυρός μήνας στην κερδοφορία της ναυλαγοράς καθώς η αξία των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος σημείωσε νέα ύψη τον Αύγουστο. Η Κίνα εισήγαγε σιδηρομετάλλευμα αξίας ρεκόρ 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Αύγουστο με συνολικό όγκο που αντιστοιχεί σε 97,5 εκ τόνους. Ωστόσο, οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος έχουν μειωθεί σε σχέση με τα επίπεδα αιχμής του Μαΐου και υπάρχουν ανησυχίες ότι η ζήτηση από την Κίνα μπορεί να είναι ασθενέστερη στη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr