«Μια από τις προτεραιότητές μας είναι η ναυτική εκπαίδευση και η προσέγγιση των νέων ναυτικών στο επάγγελμα. Εάν θέλουμε να διατηρήσουμε την πρωτιά στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία, χρειαζόμαστε ναυτικούς. Ο αριθμός είναι περίπου 3.500 ναυτικοί τον χρόνο, καλά μορφωμένοι και αξιόπιστα παιδιά. Αυτό είναι το μεγάλο μας πρόβλημα», τόνισε ο πρόεδρος. «Φέτος αυξήσαμε τον αριθμό και φτάσαμε μόνο τα 1.800 παιδιά».
Επιπλέον, ο κ. Πατέρας σημείωσε πως «ο ελληνόκτητος στόλος της Ελλάδος στη ποντοπόρο ναυτιλία, έχει το 25% του παγκόσμιου στόλου στα δεξαμενόπλοια, το 21% στα χύδην φορτία και περίπου 10% στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ποσοστό, που ανεβαίνει κάθε χρόνο. Παράλληλα, έχουμε το 60% στου ευρωπαϊκού στόλου».
«Πράσινος» στόλος
«Έχουνε γεράσει τα πλοία μας. Πρέπει να γίνουμε «πράσινοι», αυτό είναι το σημαντικότερο. Πρέπει να ανανεώσουμε το στόλο μας γιατί έχει γεράσει, αλλά πρέπει να κάνουμε αυτόν τον καινούργιο στόλο να κρατήσει τουλάχιστον 40 χρόνια, γιατί το ποντοπόρο πλοίο χύδην φορτίου ή δεξαμενόπλοιο, έχει μία ζωή 20-25 χρόνια. Όταν φτιάχνει η αγορά και είναι καλή, όπως είναι σήμερα για τα containerships και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, κρατάμε το πλοίο λίγο παραπάνω, όταν δεν είναι καλή η αγορά, όπως τώρα τα δεξαμενόπλοια, τα πουλάμε λίγο πιο νωρίς και πάνε για παλιοσίδερα, σε μικρότερη ηλικία. Τα κρουαζιερόπλοια, τα λεγόμενα ro-rο, που παίρνουν και επιβάτες, έχουν μια ζωή πάν- κάτω 40 χρόνια», υπογράμμισε.
Και συνέχισε λέγοντας, «αλλά με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις ανάγκες να γίνουμε πιο «πράσινοι», έχει μειωθεί η ηλικία που μπορεί να χρησιμοποιεί κανείς αυτά τα πλοία, και πρέπει να πάμε σε καινούργια τεχνολογία».
«Ωστόσο, δεν φτάνει να πάμε κατευθείαν σε ένα «πράσινο» πλοίο. Χρειάζονται μελέτες, διότι η αποδοτικότητα του δικτύου θα μας δώσει και αυτή ενέργεια.
Μειώνοντας την ενέργεια, στα τρία χρόνια που θα κάνουμε τροποποίηση σε όλο το σύστημα θα βρούμε ακόμα καλύτερους τρόπους αποδοτικότητας για να μειώσουμε την ενέργεια που θα χρησιμοποιήσουμε, το ανθρακικό αποτύπωμα, γεγονός που φέρνει μεγαλύτερα κέρδη στους πλοιοκτήτες.
Στη μελέτη που έχουμε κάνει μέχρι στιγμής, για να ανανεώσουμε τον ακτοπλοϊκό στόλο και να γίνει «πράσινος», χωρίς να έχει άνθρακα, ή το μεταβατικό υγροποιημένο φυσικό αέριο, αλλά κατευθείαν το υδρογόνο, θέλουμε περίπου 11 δις», είπε.
Τέλος, σημείωσε χαρακτηριστικά, πως «Πρέπει να μειώσουμε το carbon footprint αισθητά, δεν αρκεί, όταν λέμε βιώσιμη ναυτιλία και να αναφερόμαστε μόνο στο πλοίο, πρέπει να είναι και το λιμάνι «πράσινο», να προσφέρει ρεύμα το νησί στο πλοίο, όταν φτάνει στο λιμάνι και αυτό το ρεύμα να είναι από ανανεώσιμες πηγές».
Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης ο κ. Μανώλης Κουτουλάκης, Γενικός Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, η κ. Μαρία Μποϊλέ, Καθηγήτρια Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιώς και Διευθύντρια Ερευνών, Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών, Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, και ο Πλοίαρχος ΛΣ, κ. Γεώργιος Ρίγγας, Διευθυντής Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών ΔΘΣ, Αρχηγείο ΛΣ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr