Η εισφορά αφορά όλα τα πλοία άνω των 5.000 gt παγκοσμίως, ενώ το ICS δεν ανέφερε σε αυτό το στάδιο πόσο αναμένεται να πληρώσουν οι πλοιοκτήτες. Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα διατεθούν σε ένα ταμείο που διαχειρίζεται ο ΔΝΟ για τη δημιουργία υποδομής ανεφοδιασμού για εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένης της αμμωνίας και του υδρογόνου.
Το πλάνο περιλαμβάνει και τη χρηματοδότηση μιας επιδότησης για να γεφυρωθεί το χάσμα τιμών μεταξύ εναλλακτικών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και συμβατικού βαρέως μαζούτ (HFO). Η κίνηση είναι απάντηση στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο περιφερειακό της σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS).
"Αυτό που χρειάζεται η ναυτιλία είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο μέτρο όπως αυτό που θα μειώσει το χάσμα τιμών μεταξύ καυσίμων μηδενικού άνθρακα και συμβατικών καυσίμων", δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ICS, Guy Platten. «Η ταχεία ανάπτυξη ενός τέτοιου μηχανισμού είναι πλέον ζωτικής σημασίας, εάν οι κυβερνήσεις θέλουν να αντιστοιχίσουν τις ενέργειες με τη ρητορική και να επιδείξουν συνεχή ηγεσία για την απεμπλοκή της ναυτιλίας». «Πρέπει να είμαστε σε θέση να βάλουμε πλοία μηδενικών εκπομπών στο νερό έως το 2030 χωρίς προκλητικά ζητήματα τιμής και ασφάλειας. Εάν ο ΔΝΟ υποστηρίξει την πρότασή μας, τότε ενδέχεται να είμαστε σε θέση να το αλλάξουμε και να αναπτύξουμε τεχνολογίες οικονομικά και ισότιμα », δήλωσε ο Platten.
Ο γενικός γραμματέας της ICS πρόσθεσε ότι ένα σύστημα που βασίζεται σε εισφορές μπορεί να δώσει στον κλάδο ασφάλεια των τιμών και περισσότερη σταθερότητα για τη λήψη επενδυτικών αποφάσεων σε πλοία μηδενικού άνθρακα και την ανάπτυξη τεχνολογίας εξοικονόμησης ρύπων.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr