Ο σύνθετος δείκτης έπεσε κάτω από το όριο 50 σε 49,2 μονάδες, γεγονός που υποδηλώνει συρρίκνωση και όχι εξάπλωση, και σε συνδυασμό με την μείωση εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος, υπάρχουν ανησυχίες για τη διατήρηση της δυναμικής της ευφορίας της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου στη διάρκεια Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου.
Η θεαματική συμφόρηση στα Κινέζικα λιμάνια κατά τη διάρκεια του Αυγούστου επηρέασε τη θεαματική άνοδο του Βαλτικού δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, να διακυμαίνεται άνω από τις 4,000 μονάδες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα είναι ένας τεράστιος κινητήριος μοχλός για τη ζήτηση ναυτιλίας από όποια πλευρά και αν την δούμε. Ένας από τους δείκτες για την κατεύθυνση αυτής της ζήτησης είναι ο PMI της Κίνας, στον οποίο δύο βασικοί σύνθετοι δείκτες έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν ένα μονοψήφιο στιγμιότυπο των συνθηκών λειτουργίας στον μεταποιητικό τομέα της κινεζικής οικονομίας. Σύμφωνα με τον επικεφαλή ανάλυσης, Peter Sand, BIMCO, η έκθεση PMI του Αυγούστου μόλις αποκάλυψε ότι οι Κινέζοι παραγωγοί αγαθών κατέγραψαν την πρώτη πτώση της παραγωγής, υπο-δείκτη του σύνθετου, από τον Φεβρουάριο του 2020.
Το ανησυχητικό είναι αν ο δείκτης παραμείνει κάτω από το όριο των 50 μονάδων και τους επόμενους μήνες, ή αν θα ανακάμψει και δημιουργήσει νέα δυναμική στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου της φετινής χρονιάς.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr