Ο συνολικός δείκτης, που καθρεφτίζει την απόδοση ναύλων για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μεγέθους capesize, panamax, supramax και handysize, μειώθηκε 103 μονάδες, ή 2,4%, στις 4.132.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τον μήνα Αύγουστο, παρουσίασε 25,5% αύξηση, ενισχυμένη από το κλείσιμο του λιμανιού Ningbo της Κίνας, το οποίο προκάλεσε συμφόρηση στις παράκτιες περιοχές της χώρας και περιόρισε τη παγκόσμια διαθεσιμότητα πλοίων.
Ο δείκτης capesize υποχώρησε 243 μονάδες, ή 3,9%, στις 5.919 και σημείωσε 37,5% αύξηση τον Αύγουστο. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, μειώθηκαν κατά 2.010 $ στα 49.089 $.
Ο δείκτης panamax υποχώρησε 93 μονάδες, ή 2,4%, στις 3.781 και αυξήθηκε 14,4% τον Αύγουστο. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία συνήθως μεταφέρουν άνθρακα ή σιτηρά από περίπου 60.000 τόνους έως 70.000 τόνους, μειώθηκαν κατά 842 $ σε 34.028 $.
Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax αυξήθηκε 7 μονάδες στο υψηλό όλων των εποχών των 3.477, και αποτέλεσε τον καλύτερο μήνα από τον Φεβρουάριο με περίπου 18,1% αύξηση.
Κινητήρια δύναμη στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αποτελεί η δυναμική της Κινέζικης οικονομίας στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης και λιμένων πλοίων της Refinitiv, η Κίνα πρόκειται να καταγράψει έναν ακόμη μήνα ισχυρών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος τον Αύγουστο. Οι θαλάσσιες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας ήταν 92,9 εκατομμύρια τόνοι στις 30 Αυγούστου, αλλά σαφώς εξελίσσονται σε πιο χαμηλά επίπεδα από τα νούμερα ρεκόρ του Ιουλίου. Ακόμα κι αν ο αριθμός αυτός αυξηθεί κάπως, είναι απίθανο να φτάσει τα ρεκόρ των 112,65 εκατομμυρίων τόνων που έχουν δηλώσει τα τελωνεία για τον Ιούλιο, ωστόσο, θα είναι σύμφωνος με τις μέσες μηνιαίες εισαγωγές των 94,23 εκατομμυρίων τόνων για τους πρώτους επτά μήνες του έτους.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr