Σύμφωνα με τη βρετανική Clarkson Research Services, τα κορεατικά ναυπηγεία αποκόμισαν 45% του όγκου παραγγελιών από τα συνολικά 4,01 εκατομμύρια CGT σε νέες παραγγελίες πλοίων παγκοσμίως τον Ιούλιο.
Η Κίνα ήταν πολύ πίσω με 1,77 εκατομμύρια CGT ή 44%, με την Ιαπωνία να έρχεται τρίτη με 400.000 CGT ή 10%.
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, οι κορεάτες ναυπηγοί κέρδισαν παραγγελίες αξίας 12,76 εκατομμυρίων CGT, σημειώνοντας το υψηλότερο επίπεδο από το 2008 όταν είχαν κερδίσει 15,50 εκατομμύρια CGT για τους πρώτους επτά μήνες.
Προς το παρόν για το 2021, η Κορέα βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από την Κίνα που εξασφάλισε 13,48 εκατομμύρια CGT για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου, αλλά αναμένεται να ξεπεράσει την Κίνα για το υπόλοιπο του έτους, καθώς θα έχει παραγγελίες για πλοία υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Μάλιστα, έχει ήδη περιορίσει τη διαφορά με την Κίνα κατά σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες από 8 που ήταν τον Απρίλιο.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως οι παραδόσεις παραγγελιών από τα κορεάτικα ναυπηγεία, έφτασαν τα 26,87 εκατομμύρια CGT μέχρι το τέλος Ιουλίου, παρατείνοντας το σερί ανάπτυξης για πέντε συνεχόμενους μήνες.
Η αύξηση έφτασε το 34 τοις εκατό σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι, το υψηλότερο κέρδος τόσο από την Ιαπωνία, όσο και από την Κίνα.
Ο Δείκτης Τιμών Clarkson Newbuilding, ο οποίος δείχνει αλλαγές τιμών στα νεόκτιστα πλοία, έφτασε στην τιμή 144,5 την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου, ξεπερνώντας τα 140 για πρώτη φορά από τον Σεπτέμβριο του 2011.
Οι τιμές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν με τον υψηλότερο ρυθμό στα 138,5 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων από πέρυσι. Οι τιμές των πλοίων LNG είχαν αύξηση 5 εκατομμυρίων δολαρίων στα 196 εκατομμύρια δολάρια, με τις τιμές των πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς πετρελαίου (VLCC) να αυξάνονται 3,5 εκατομμύρια δολάρια στα 102 εκατομμύρια δολάρια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr