Σύμφωνα με εκτιμήσεις του οίκου αναλύσεων Drewry Maritime Financial Research, oι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ορισμένα δρομολόγια είναι κοντά στα 13.000 USD ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, κάτι που εγγυάται σχεδόν ρεκόρ κερδοφορίας φέτος.
Οι αυξανόμενες τιμές ναύλων έχουν διασφαλίσει ότι οι χρηματιστηριακές αγορές παραμένουν ισχυρές, με περισσότερα περιθώρια για περαιτέρω ανοδική πορεία. Η πρόσφατη αναστάτωση στο λιμάνι Yantian και οι παγκόσμιες συμφορήσεις στα λιμάνια θα μπορούσαν να είναι ένα επαναλαμβανόμενο θέμα έως το πρώτο εξάμηνο του έτους 2022. Ενώ ο αποκλεισμός μιας βασικής αρτηρίας ναυτιλίας όπως το κανάλι του Σουέζ είναι μια σπάνια πιθανότητα, ωστόσο ο κίνδυνος περαιτέρω επιδημιών του Covid κοντά στα μεγάλα λιμάνια του κόμβου θα συνεχίζουν να απειλούν την παγκόσμια ναυτιλία.
Βελτιωμένη απόδοση ναυλαγοράς σημειώνεται και για την αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου από το προηγούμενο έτος. Εν όψει της βελτίωσης το συνθηκών, το Λονδίνο είδε την πρώτη εισαγωγή ναυτιλιακής εταιρείας στο χρηματιστήριο τον Μάιο του 2021 από Taylor Maritime. Η κύρια κινητήρια δύναμη πίσω από το ράλι ήταν η Κίνα. Η ισχυρή ζήτηση της χώρας για αγαθά έχει ενισχύσει το παγκόσμιο εμπόριο ξηρού χύδην. Εν τω μεταξύ, η Drewry Maritime Financial Research παραμένουν αισιόδοξοι για τις εισαγωγές άνθρακα της ΕΕ και της Ασίας. Η έναρξη της σεζόν σιτηρών στην Ευρώπη και τη Ρωσία είναι πιθανό να βοηθήσει τη ζήτηση θαλάσσιας μεταφοράς για τα μεγέθη των πλοίων Panamaxes και Supramaxes στην ήπειρο και στη Μαύρη Θάλασσα.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr