Η Πέμπτη τερμάτισε με το δείκτη ναυλαγοράς στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize να πλησιάζει στο υψηλότερο επίπεδο που έχει σημειωθεί τους τελευταίους τρεις μήνες. Ο Βαλτικός δείκτης capesize (BCI) ανέβηκε 112 μονάδες, ή 2,6%, στις 4.414, το υψηλότερο από τις 13 Μαΐου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για capesizes, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αυξήθηκαν κατά 933 $ στα 36.608 $.
Στο αμέσως μικρότερο μέγεθος πλοίου μετά από capesize, στο μέγεθος panamax, ο Βαλτικός δείκτης αυξήθηκε 60 μονάδες, ή 1,8%, στις 3.418, το υψηλότερο από τις 27 Ιουλίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία bulkers μεγέθους panamax, τα οποία συνήθως μεταφέρουν άνθρακα ή σιτηρά φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων, αυξήθηκαν κατά 536 $ σε 30.758 $.
Η ισχυρή αύξηση ναύλων για τα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων bulk carriers οδήγησε το γενικό δείκτη Βαλτικής, Baltic Dry Index, που καθρεφτίζει την απόδοση των ναύλων για τα capesize, panamax, supramax και handysize πλοία, να αυξηθεί κατά 58 μονάδες, ή 1,7%, στις 3.376, το υψηλότερο σημείο που έχει σημειωθεί από τις 30 Ιουνίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισχυρή τόνωση της ναυλαγοράς τους καλοκαιρινούς μήνες εκπλήσσει ευχάριστα τους εφοπλιστές πλοίων μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος, καθώς υπήρχαν ανησυχίες για καθοδική διορθωτική τάση στην Κινεζική ζήτηση που όπως δείχνουν οι πρώτες μέρες του Αυγούστου δεν επαληθεύεται.
Ωστόσο, ένα ακόμα σημαντικό γεγονός που υποστηρίζει την τόσο θετική απόδοση της ναυλαγοράς των τελευταίων ημερών είναι σημαντικές καθυστερήσεις σε λιμάνια της Κίνας λόγω καιρικών συνθηκών και χρονοβόρων διαδικασιών αλλαγής πληρώματος που μείωσαν σημαντικά τη διαθέσιμη προσφορά των πλοίων για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος. Συνεπώς η ανισορροπία που δημιουργήθηκε από την πλευρά των πλοίων capesizes για να καλυφτεί η Κινεζική ζήτηση στη θαλάσσια μεταφορά εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος υποστήριξε την ανοδική τάση των ναύλων.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr