Ακόμα κι έτσι, η Vale ανέφερε καθαρό εισόδημα δεύτερου τριμήνου 7,586 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένο πάνω από 600% από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων έφτασαν τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό ήταν περίπου 32% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η οποία επηρεάστηκε πολύ από την πανδημία Covid-19.
Η εταιρεία επωφελήθηκε από τη σημαντική ζήτηση και τις αυξανόμενες τιμές για το σιδηρομετάλλευμα , το κύριο προϊόν της. Η Vale δήλωσε ότι πραγματοποίησε αποστολές σιδηρομεταλλεύματος σε όρους τιμών 182,80 $/τόνο το δεύτερο τρίμηνο, από 88,90 $ την ίδια περίοδο πέρυσι. Η ενίσχυση του πραγματικού νομίσματος της Βραζιλίας είχε επίσης θετικό αντίκτυπο.
Όπως αναφέρθηκε τα έξοδα μεταφοράς είχαν αρνητικό αντίκτυπο στη δημοσίευση ισχυρότερης κερδοφορίας. Όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου, το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών έφτασε τα 17,70 $/τόνο το δεύτερο τρίμηνο, αύξηση 1,90 $ από το πρώτο τρίμηνο, δήλωσε ο Vale.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση του κόστους θαλάσσιας μεταφοράς καθοδηγήθηκε από την αύξηση της Κινέζικης ζήτησης για περισσότερες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου που ευνόησε τη θεαματική απόδοση της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου και την κερδοφορία των πλοίων μεγέθους capesize.
Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου 2021 αναφέρεται ότι η Κίνα εισήγαγε 561 εκ τόνους σιδηρομεταλεύματος, σημειώνοντας 2.6% ετήσια αύξηση από παρόμοια περίοδο την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, το επίπεδο την Κινέζικων εισαγωγών στη διάρκεια του Ιουνίου μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο 13 μηνών και πλησίασε σε 85 εκ τόνους, σύμφωνα με επίσημα τελωνειακά στοιχεία. Η ύφεση της ζήτησης απειλεί την κερδοφορία της ναυλαγοράς των capesize bulkers καθώς και την κερδοφορία των μεγαλύτερων παραγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας και Αυστραλίας από την πτώση των τιμών του εμπορεύματος.
Ο Ιούλιος τερμάτισε με τιμή σιδηρομεταλεύματος που δεν ξεπέρασε τα $200/τόνο που είναι τα πιο μειωμένα επίπεδα που έχουν παρατηρηθεί από τέλος Μαίου. Οι τιμές για τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα σε σίδηρο 63,5% για παράδοση στην Tianjin έπεσαν κάτω από τα 200 δολάρια ο τόνος. Η ύφεση στη Κινέζικη ζήτηση προέρχεται και από τους στόχους της κυβέρνησης για περιορισμό παραγωγής τους χάλυβα σε ορισμένα Κινέζικα χαλυβουργεία για περιορισμό της ρύπανσης της πιο βαριάς βιομηχανίας και σταδιακή μείωση των εκπομπών του άνθρακα.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr