Η απαλλαγή από άνθρακα έχει γίνει μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι παίκτες της βιομηχανίας προσπαθούν να βρουν λύσεις για να επιτύχουν τους στόχους της ανθρακοποίησης και να συμμετάσχουν στον παγκόσμιο αγώνα κατά της αλλαγής του κλίματος.
Ένα από τα βασικά βήματα του ταξιδιού ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου 2011, όταν τα μέρη του παραρτήματος VI της MARPOL υιοθέτησαν υποχρεωτικούς κανονισμούς ενεργειακής απόδοσης για πλοία - Δείκτης σχεδιασμού ενεργειακής απόδοσης (EEDI) για νέα πλοία, Σχέδιο διαχείρισης ενεργειακής απόδοσης πλοίου (SEEMP) για όλα τα πλοία. Από την έγκρισή τους, προστέθηκαν περαιτέρω τροποποιήσεις για την ενίσχυση των απαιτήσεων EEDI, ιδίως για ορισμένους τύπους πλοίων.
Τον Απρίλιο του 2018, ο ΙΜΟ υιοθέτησε την αρχική στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία , ένα πλαίσιο πολιτικής που θέτει βασικές φιλοδοξίες, συμπεριλαμβανομένων των ετήσιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τις διεθνείς ναυτιλίες έως το ήμισυ έως το 2050, σε σύγκριση με το επίπεδό τους το 2008.
Οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των Maersk, Torvald Klaveness Group, Trafigura και άλλων, σημείωσαν ότι για να πραγματοποιηθεί η μετάβαση, η βιομηχανία χρειάζεται πολιτικές και κανονισμούς που θα γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ προσιτών, ευρέως διαθέσιμων ορυκτών καυσίμων και ακριβότερων μηδενικών εκπομπών καύσιμα.
Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να επεκταθεί το πεδίο εφαρμογής του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ για να καλύψει τις εκπομπές CO2 από πλοία σε ένα νέο σχέδιο για το κλίμα.
Σύμφωνα με την πρόταση, το EU ETS θα καλύψει περίπου τα δύο τρίτα των εκπομπών θαλάσσιων μεταφορών - 90 εκατομμύρια τόνους CO2 - και θα οδηγήσει σε βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση και λύσεις χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που θα μειώσουν τη διαφορά τιμών μεταξύ εναλλακτικών καυσίμων και παραδοσιακών θαλάσσια καύσιμα.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr