Αυτή η αύξηση πιθανότατα θα συνεχιστεί έως το επόμενο έτος έως ότου αποκατασταθούν ολόκληρα τα 5,8 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως παραγωγής που παραμένουν επί του παρόντος εκτός από τις αγορές, με τον ΟΠΕΚ + να επαναξιολογεί τις μηνιαίες αυξήσεις σε μια συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο.
Αναλυτές δεξαμενοπλοίων σημειώνουν ότι η συμφωνία είναι ευπρόσδεκτη είδηση για τις αγορές δεξαμενοπλοίων ειδικά με την πιθανότητα η παραγωγή διύλισης να είναι 3 εκ βαρέλια υψηλότερα για το τελευταίο τετράμηνο του 2021, συγκριτικά με την παραγωγή το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η υψηλότερη παραγωγή είναι επίσης πολύ πιθανό να διευκολύνει την ανάγκη για μειώσεις αποθεμάτων αργού πετρελαίου και να είναι καταλύτης για υψηλότερο εμπόριο αργού πετρελαίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η φετινή χρονιά στιγματίζεται από τα χαμηλότερα ποσοστά απόδοσης της ναυλαγοράς crude tankers στο μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου VLCC που παρατηρήθηκαν τη τελευταία δεκαετία ειδικότερα στη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Κίνας.
Σύμφωνα με την Kpler, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι συνολικές εξαγωγές αργού στη Μέση Ανατολή, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο σε όλο το εμπόριο VLCC, έφτασαν κατά μέσο όρο τα 15,25 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, κατά 2,1 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως σε σύγκριση με το εξάμηνο του 2020 και ακόμη περισσότερο εάν σε σύγκριση με το εξάμηνο του 2019. Εν τω μεταξύ, 37 VLCC έχουν παραδοθεί από τον Ιούλιο του περασμένου έτους, ενώ μόλις έξι πλοία έχουν αποσυρθεί, και αναμένουμε να δούμε στο δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς πως θα επηρεαστεί η απόδοση της κερδοφορίας των δεξαμενοπλοίων συγκριτικά με την προσφορά και τη ζήτηση χωρητικότητας για τη θαλάσσια μεταφορά αργού πετρελαίου.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr