Ο Guy Platten, γενικός γραμματέας της ICS, σχολίασε ότι είναι δύσκολο να δούμε τι θα επιτύχει η επέκταση του EU ETS στη ναυτιλία για τη μείωση του CO2, ιδίως επειδή η πρόταση καλύπτει μόνο περίπου το 7,5% των παγκόσμιων εκπομπών της ναυτιλίας. Αυτό θα μπορούσε να αναστείλει σοβαρά τις κλιματικές διαπραγματεύσεις για το υπόλοιπο 92,5% των εκπομπών πλοίων.
Κράτη εκτός ΕΕ όπως η Ιαπωνία έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία τους για αυτήν τη διπλωματική υπέρβαση. Δεν μπορεί να είναι δίκαιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν ανήκουν στην ΕΕ να υποχρεωθούν να πληρώσουν δισεκατομμύρια ευρώ για να στηρίξουν τα σχέδια οικονομικής ανάκαμψης της ΕΕ, ιδίως στο πλαίσιο ενός συστήματος που υπονομεύει τις διαπραγματεύσεις για το CO2.
Είναι σαφές από το πώς λειτουργούν τέτοια συστήματα σε άλλους τομείς ότι θα υπάρξουν ακούσιες συνέπειες από την επιβολή μιας τέτοιας πρότασης. Υπάρχουν απλούστερες και πιο αποτελεσματικές επιλογές - όπως μια παγκόσμια εισφορά καυσίμων - αλλά αυτές απαιτούν πολιτική ηγεσία και όχι πολιτική σκοπιμότητα. Ένα άλλο βασικό ζήτημα για το ICS είναι ότι ποιος πληρώνει για το κόστος των καυσίμων πρέπει να είναι το ίδιο άτομο που τελικά πληρώνει το κόστος των δικαιωμάτων άνθρακα.
Η αποτυχία να συμπεριληφθούν οι επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη στις προτάσεις, τη στιγμή που ο ΔΟΕ και η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ τονίζουν ότι η μείωση των εκπομπών θα είναι δυνατή μόνο με την ανάπτυξη τεχνολογιών που δεν υπάρχουν επί του παρόντος, είναι απογοητευτική.
Η ICS μαζί με τους βιομηχανικούς εταίρους θα εξετάσουν λεπτομερώς τα τελευταία σχέδια προτάσεων και θα συνεχίσουν να τονίζουν αυτές τις ανησυχίες σε συζητήσεις με το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Χρειαζόμαστε επείγουσα δράση, αλλά η δράση πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα την απαλλαγή από τον άνθρακα και όχι την απλή ανάληψη χρημάτων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr