Σύμφωνα με την Petrofin, «για μεγαλύτερες συναλλαγές οι Έλληνες στράφηκαν στις υπόλοιπες κορυφαίες τράπεζες, όπως η Credit Suisse, η BnP Paribas, η Citibank, καθώς και η Chinese Leasing. Η χρηματοδοτική μίσθωση έχει γενικά 1% υψηλότερο κόστος, αλλά προσφέρει μεγαλύτερο προφίλ δανείου και υψηλότερη αναλογία δανείου προς περιουσιακό στοιχείο. Πρόσφατα είδαμε επίσης την ανάπτυξη στεγαστικού δανεισμού από κινεζικές και ιαπωνικές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, οι οποίες μέχρι τώρα γνωρίζουν καλά την ελληνική ναυτιλία. Παρόλο που οι συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης απαιτούν περισσότερο χρόνο για να επιτευχθεί, η διαδικασία έγινε ταχύτερη με την τυποποίηση της νομικής τεκμηρίωσης. Φαίνεται ότι η ικανότητα δανεισμού της κινεζικής χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι τέτοια που είναι ικανή να καλύψει τις περισσότερες ελληνικές ναυτιλιακές χρηματοοικονομικές απαιτήσεις, ειδικά καθώς αυξάνεται η γνώση των Κινέζων Μισθωτών για την Ελληνική Ναυτιλία.
Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας που έχει παρατηρηθεί από τις ελληνικές τράπεζες δε σημαίνει κιόλας ότι δε θα συνεχίσει να υπάρξει συρρίκνωση χρηματοδότησης, καθώς η ελληνική ναυτιλία μπορεί να ενδιαφέρει πολλές τράπεζες, αλλά δεν αποτελεί βασικό στρατηγικό προιόν. Ως εκ τούτου, η περικοπή χρηματοδότησης πλοίων αποτελεί εύκολη λύση για πολλούς πρώην μεγάλους δανειστές.
Όσον αφορά τη δραστηριότητα των ναυτιλιακών εταιρείων και νέων εισαγωγών εταιρείων στην κεφαλαιαγορά έχει μειωθεί, ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι η τάση μπορεί να διαφοροποιηθεί καθώς η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δείξει αξιοσημείωτη επιτυχία, δέσμευση και απόδοση με τα χρόνια και αντιπροσωπεύει την κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο. Kαθώς οι επιδόσεις της ναυτιλίας και οι καλές προοπτικές γίνονται αισθητές στη γενική επενδυτική κοινότητα, προβλέται μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη δραστηριότητα της χρηματιστηριακής αγοράς τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Σκανδιναβία, το Λονδίνο και τη Μέση Ανατολή.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι με την πρόσφατη ανάπτυξη πλατφόρμων δανεισμού όπως η η Yield Street και πιο πρόσφατα η Neptune Maritime που παρέχουν τυπικούς όρους δανεισμού, η χρηματοδότηση ενός πλοίου ή ενός στόλου έχει γίνει πιο περίπλοκη και ενδιαφέρουσα.
Η ελληνική ναυτιλία έχει αποδείξει την ικανότητα προσαρμογής σε θετικές αλλά και αρνητικές αλλαγές και προκλήσεις. Η τρέχουσα αγορά μετά την πανδημία προσφέρει περαιτέρω ευκαιρίες για ανάπτυξη και προσαρμοστικότητα σε όλους τους τομείς.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr