Το πλοίο, που έχει μήκος 400 μέτρα και βάρος 200.000 τόνους αποχώρησε από την Μεγάλη Πικρή Λίμνη, στην οποία παρέμεινε τους τελευταίους μήνες, και μπήκε στο βόρειο τμήμα της Διώρυγας του Σουέζ και κατευθύνθηκε προς τη Μεσόγειο.
Η τελική συμφωνίας που αφορά την καταβολή αποζημίωσης προς τις αιγυπτιακές αρχές για τον αποκλεισμό της Διώρυγας ανακοινώθηκε την Κυριακή, όμως οι αρχές δεν αποκάλυψαν το ύψος της αποζημίωσης επί της οποίας συμφώνησαν οι δύο πλευρές.
Σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας, η Αίγυπτος έχανε 12 έως 15 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως, τις έξι αυτές ημέρες, κατά τις οποίες παρέμεινε κλειστό το θαλάσσιο πέρασμα.
Στις αρχές του Ιουνίου η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε την επίτευξη «αρχικής» συμφωνίας για την καταβολή αποζημίωσης ανάμεσα στον πλοιοκτήτη και την Αίγυπτο έπειτα από εντατικές διαπραγματεύσεις στις οποίες συμμετείχαν και οι ασφαλιστικές εταιρείες του πλοίου.
Η βασική διαφορά ανάμεσα στο Κάιρο και την πλοιοκτήτρια ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen σχετιζόταν με το ύψος της αποζημίωσης.
Η Αίγυπτος είχε αρχικά διεκδικήσει 916 εκατομμύρια δολάρια, προτού μειώσει το ποσόν στα 600 εκατομμύρια και στην συνέχεια στα 550 εκατομμύρια.
Επι του συνόλου, 422 πλοία που μετέφεραν εμπορεύματα 26 εκατομμυρίων τόνων είχαν αποκλεισθεί τον Μάρτιο στην Διώρυγα του Σουέζ.
Στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο οι ζημιές αποτιμήθηκαν σε 6 έως 10 δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με ασφαλιστικές εταιρείες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr