Σύμφωνα με τον Alvin Forster, Loss Prevention Executive, North P&I Club, υπάρχουν δύο βασικοί τομείς όπου στο τμήμα πρόληψης της απώλειας της Βόρειας έχουν αγκαλιάσει πραγματικά τη χρήση της τεχνολογίας και οι ίδιοι συνεργάζονται με καινοτόμες και μελλοντικές εταιρείες.
Το πρώτο αφορά το πώς ως ασφαλιστές μπορούν να εκτιμήσουν καλύτερα τον κίνδυνο των πλοίων που καλύπτουν και κάθε πιθανής νέας επιχείρησης. Παραδοσιακά, χρησιμοποιήσανε απλές, αλλά παρ 'όλα αυτά αποτελεσματικές, μετρήσεις όπως η απόδοση ιστορικών αξιώσεων και η απόδοση συμμόρφωσης με τους κανονισμούς (όπως ελλείψεις και κρατήσεις επιθεώρησης από το κράτος λιμένα) για να βοηθήσουν να αξιολογήσουν τον κίνδυνο που παρουσιάζει ένα σκάφος, ένας στόλος ή ένας αερομεταφορέας.
Αυτοί εξακολουθούν να είναι εξαιρετικοί δείκτες και συνεχίζουν να στηρίζονται σε αυτούς. Αλλά η αξιοποίηση των τεράστιων διαθέσιμων δεδομένων αποστολής σε πραγματικό χρόνο μπορεί να μας πει περισσότερα. Για παράδειγμα, τα δεδομένα AIS, τα οποία παρακολουθούν πλοία σε όλο τον κόσμο, όταν συνδυάζονται με δεδομένα ατυχημάτων και αξιώσεων, μπορούν να εντοπίσουν πράξεις και συναλλαγές υψηλότερου κινδύνου. Ως εκ τούτου, το North P&I Clum συνεργάστηκε με την Concirrus για να αναπτύξει ένα εργαλείο ανάλυσης που όχι μόνο συλλέγει αυτά τα δεδομένα, αλλά επίσης τα κατανοεί.
Έτσι, αντί να βασίζεται η εκτίμηση για τον κίνδυνο μόνο σε έναν μικρό αριθμό δεικτών απόδοσης, το εργαλείο ανάλυσης του North P&I Club έχει πλέον τη δυνατότητα να εξετάζει πάνω από εκατό μετρήσεις και να τους δίνει την κατάλληλη στάθμιση. Και ίσως η πιο εντυπωσιακή πτυχή αυτού του εργαλείου είναι ότι μαθαίνει. Χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη (AI), υποβάλλεται περιοδικά σε μια διαδικασία εκμάθησης για να ενισχύσει την ακρίβειά της στην πρόβλεψη μελλοντικού προφίλ κινδύνου.
Ο δεύτερος τομέας βοηθά στον τρόπο παροχής πληροφοριών και πληροφοριών στα μέλη του Club. Η δημιουργία και η παροχή πληροφοριών για την πρόληψη των απωλειών αποτελεί βασική πτυχή του ρόλου τους και, εδώ και δεκαετίες, έχουν συγκεντρώσει μια τεράστια βάση γνώσεων. Τα μέλη του Club το εκμεταλλεύονται σωστά έτσι ώστε να μπορούν να λάβουν τις κατάλληλες προφυλάξεις πριν από τον καθορισμό νέων φορτίων, τις συναλλαγές σε νέες περιοχές ή όταν αντιμετωπίζουν νέα ζητήματα και προκλήσεις.
Στο παρελθόν, παρείχαν αυτές τις πληροφορίες δημοσιεύοντας άρθρα στον ιστότοπό τους και απαντώντας σε ερωτήσεις από τη συνδρομή των μελών. Ωστόσο, τώρα υπάρχει συνεργασία με τους ειδικούς της γεωχωρικής πληροφορικής Geollect για να παρέχουν στα μέλη μια διαδραστική πύλη πληροφοριών με βάση το χάρτη που ονομάζεται MyGlobeview. Αυτό επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες που αφορούν συγκεκριμένα ένα λιμάνι, χώρα ή περιοχή που μπορούν να βοηθήσουν τον πλοιοκτήτη, τον χειριστή ή τον ναυλωτή να αξιολογήσει τους κινδύνους ενός ταξιδιού - είτε σχετίζεται με κυρώσεις, ασφάλεια στη θάλασσα, λιμενικές επιχειρήσεις ή κινδύνους που σχετίζονται με το φορτίο.
Οι πρόσφατες προσθήκες που βελτιώνουν αυτό το εργαλείο περιλαμβάνουν τη λειτουργία «συμβουλή για τον κίνδυνο διαδρομής», όπου ο χρήστης σχεδιάζει το προβλεπόμενο ταξίδι του πλοίου στο χάρτη και παράγεται μια αναφορά που περιέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες κινδύνου. Η αναφορά μπορεί στη συνέχεια να σταλεί στην ομάδα λειτουργίας του πλοίου και τον πλοίαρχο για να τους επιτρέψει να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις. Προειδοποιημένος σημαίνει προετοιμασμένος.
Ένα απλό παράδειγμα: ένας εφοπλιστής σκέφτεται να καθορίσει έναν ναύλο για να μεταφέρει φορτίο χύδην σιτηρών από τον Κόλπο των Ηνωμένων Πολιτειών στην Κίνα. Ένας γρήγορος έλεγχος στο MyGlobeview θα δείξει τους κινδύνους της πειρατείας και της ληστείας (εντοπισμός σημείων πρόσβασης) στα Στενά της Μάλακας και τον κίνδυνο διεκδίκησης ζημιών φορτίου. Αυτό συμπληρώνεται με συμβουλές πρόληψης απώλειας και συνδέσμους προς χρήσιμους πόρους που θα βοηθήσουν στην άμβλυνση αυτών των κινδύνων σε περίπτωση που ο πλοιοκτήτης αποφασίσει να διορθώσει.
Μια άλλη νέα προσθήκη αφορά την ποιότητα των καυσίμων. Από την εισαγωγή του καυσίμου θείου 0,50% του ΙΜΟ την 1η Ιανουαρίου 2020, ο πολλαπλασιασμός στη χρήση προϊόντων VLSFO (μαζούτ με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο) έφερε ζητήματα ποιότητας και λειτουργίας. Το Club για να βοηθήσει τους εφοπλιστές και τα ναυλωμένα μέλη να λάβουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τις ρυθμίσεις αγοράς καυσίμων, υπάρχει συνεργασία με τους ειδικούς της VPS για την ποιότητα των καυσίμων για την παροχή δεδομένων σχετικά με τις αποθήκες από όλο τον κόσμο. Το VPS διαθέτει πληθώρα ιστορικών δεδομένων με βάση τα χιλιάδες δείγματα αποθηκών που λαμβάνουν και μοιράζοντας αυτές τις πληροφορίες, όσοι αγοράζουν το καύσιμο - και εξίσου σημαντικό όσοι χρησιμοποιούν το καύσιμο - έχουν καλύτερη ιδέα για το τι θα μπορούσε να αναμένεται.
Το MyGlobeView αποδείχθηκε ήδη πολύτιμος πόρος για τα μέλη του Club, αλλά τα γεγονότα του περασμένου έτους έχουν δείξει πραγματικά την αξία του. Η πανδημία COVID-19 (coronavirus) έχει επηρεάσει σχεδόν κάθε έθνος στον κόσμο. Κάθε χώρα έχει λάβει μέτρα για την καταπολέμηση της επιδημίας και αυτό αναπόφευκτα επηρεάζει τη ναυτιλία - η οποία φυσικά συνέχισε όλα αυτά. Οι πλοιοκτήτες, οι ναυλωτές και τα πληρώματα των πλοίων πρέπει να γνωρίζουν τα τελευταία νέα σχετικά με τα μέτρα που ισχύουν σε συγκεκριμένα λιμάνια και το MyGlobeview έχει αποδειχθεί χρήσιμος τρόπος παροχής αυτών των πληροφοριών. Απλώς πλοηγώντας τον χάρτη και κάνοντας κλικ σε μια χώρα, πληροφορίες όπως οι απαιτήσεις εισόδου και αναφοράς λιμένων, ρυθμίσεις καραντίνας και τυχόν περιορισμοί στην κίνηση του πληρώματος και στις αλλαγές πληρώματος βρίσκονται στα χέρια των ναυτιλιακών παικτών.
Πηγή: Από τον Alvin Forster, Loss Prevention Executive, North P&I Club
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr