Παράλληλα, τονίζει την ανάγκη «να αναγνωρίσουμε ότι το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου εξαρτάται από τους ανθρώπους που λειτουργούν τα πλοία» και ότι «οι ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει να συνεργαστούν για να εξασφαλίσουν ένα δίκαιο μέλλον για τους ναυτικούς».
Ωστόσο, επισημαίνει, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η ζωή και η εργασία των ναυτικών έχει πληγεί δραματικά από την πανδημία COVID-19 και επεξηγεί πως καθ' όλη τη διάρκεια της κρίσης, οι ναυτικοί έχουν αντιμετωπίσει τεράστιες δυσκολίες όσον αφορά τον επαναπατρισμό, τα ταξίδια προς τα πλοία τους, την κατάλληλη πρόσβαση στους εμβολιασμούς, στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και στην άδεια στη στεριά. Παρ' όλα αυτά, συνέχισε, οι ναυτικοί που βρίσκονται σε πλοία συνέχισαν να εργάζονται, προσφέροντας απαραίτητες υπηρεσίες στους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Σε αυτό το πλαίσιο, αναδεικνύει ότι τα μέλη αυτού του πολυεθνικού ανθρώπινου δυναμικού του 1,6 εκατομμυρίου ανθρώπων, πρέπει να αναγνωριστούν ως το απαραίτητο προσωπικό που προσφέρει αναγκαίες υπηρεσίες και να τους δοθεί πρόσβαση στη διέλευση και στη μετακίνηση. Οι ναυτικοί πρέπει επίσης να έχουν ισότιμη πρόσβαση στα εμβόλια, καθώς κανείς δεν θα είναι ασφαλής μέχρι να είμαστε όλοι ασφαλείς, προσθέτει.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ, κατά τη διάρκεια του 2020, οι ναυτικοί που έπρεπε να αντικατασταθούν στα πλοία -ουσιαστικά παρατημένοι- έφτασαν στον απαράδεκτο αριθμό των 400.000 και χάρη στις προσπάθειες όλων των ενδιαφερομένων μερών, ο σημερινός αριθμός υπολογίζεται σε περίπου 200.000. Ωστόσο, υπογραμμίζει, το τίμημα για τους ναυτικούς συνεχίζει να είναι τεράστιο και απευθύνει έκκληση «να κάνουμε περισσότερα για να βοηθήσουμε το εξουθενωμένο και αγχωμένο ανθρώπινο δυναμικό που λειτουργεί τα πλοία και διανέμει αγαθά υψηλής σημασίας, όπως τρόφιμα, καύσιμα και ιατρικές προμήθειες». Αυτό είναι τόσο ένα ανθρωπιστικό ζήτημα όσο και μία πιθανή απειλή για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, σημειώνει καταληκτικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr