Τα αποθέματα πετρελαίου της Σιγκαπούρης αυξήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα πέντε εβδομάδων την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Enterprise Singapore. Η άνοδος των καθαρών εισαγωγών και η επιβράδυνση της ζήτησης έως τον Μάιο έχει προσθέσει βάρος στα αποθέματα του λιμένα.
Η διαθεσιμότητα καυσίμων για VLSFO και LSMGO μπορεί να είναι περιορισμένη για γρήγορες ημερομηνίες στη Σιγκαπούρη. Οι χρόνοι παράδοσης για καύσιμα VLSFO παραμένουν αμετάβλητοι την εβδομάδα στις 5-6 ημέρες, ενώ οι χρόνοι παράδοσης LSMGO είναι μία ημέρα μεγαλύτεροι αυτήν την εβδομάδα σε 4-5 ημέρες. Ορισμένοι προμηθευτές έχουν πιο γρήγορους χρόνους παράδοσης.
Το HSFO380 παραμένει περιορισμένο στη Σιγκαπούρη καθώς λιγότεροι προμηθευτές το προσφέρουν. Συνιστάται χρόνος παράδοσης έως και 10 ημερών για την υψηλή περιεκτικότητα σε θείο και οι προμηθευτές χρεώνουν γενικά ασφάλιστρα για στελέχη κάτω από ένα συγκεκριμένο μέγεθος, συνήθως 700 mt και κάτω.
Τα αποθέματα βαρέων αποσταγμάτων και υπολειμμάτων μαζούτ της Fujairah μειώθηκαν κατά 5% στα 13,87 εκατομμύρια bbls την περασμένη εβδομάδα, μετά την απότομη άνοδο της προηγούμενης εβδομάδας, σύμφωνα με στοιχεία της S&P Global Platts και της Fujairah Oil Industry Zone.
Η άμεση διαθεσιμότητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη Fujairah. Οι χρόνοι παράδοσης είναι περίπου έξι ημέρες για VLSFO και LSMGO και οκτώ ημέρες για το HSFO380. Ορισμένοι προμηθευτές μπορούν να παραδώσουν σε συντομότερη προειδοποίηση. Οι αυστηρότεροι έλεγχοι λιμένων και οι καθυστερήσεις στην έγκριση των αφίξεων πλοίων καθυστέρησαν την προμήθευση και συμφόρησαν το λιμάνι Zhoushan, τον κύριο κόμβο ανεφοδιασμού της Κίνας. Δύσκολες καιρικές συνθήκες προστέθηκαν στις καθυστερήσεις το σαββατοκύριακο.
Οι κλήσεις μόνο για αποθήκευση έχουν ανασταλεί σε αρκετά λιμάνια της νότιας Κίνας, καθώς οι αρχές ανησυχούν για την αύξηση των μολύνσεων Covid-19. Οι πόλεις του Γκουάνγκτζου και του Σενζέν έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την έξαρση σε περιπτώσεις, με αποτέλεσμα οι αρχές να κλείνουν ορισμένες περιοχές και να περιορίζουν τις αφίξεις πλοίων σε λιμάνια.
Το λιμάνι του Xiamen στην επαρχία Fujian ανέστειλε τη μεταφορά καυσίμων για πλοία που δεν λειτουργούσαν φορτίο πριν από δύο εβδομάδες. Το αγκυροβόλιο Guishan κοντά στο Χονγκ Κονγκ ακολούθησε αναστολή την προηγούμενη εβδομάδα. Τα πλοία που λειτουργούν φορτία σε λιμάνια μπορούν ακόμα να ανεφοδιαστούν με καύσιμα ενώ βρίσκονται στον ελλιμενισμό.
Τα πλοία που φθάνουν στο Χονγκ Κονγκ για ναυτιλιακές υπηρεσίες, όπως ανεφοδιασμό χωρίς φορτίο και εκφόρτωση φορτίου μπορούν να απαλλαγούν από την καραντίνα από την Τρίτη.
Η ζήτηση των καυσίμων μειώθηκε στο Χονγκ Κονγκ τον Ιούλιο του περασμένου έτους, όταν οι αρχές του απαίτησαν από το πλήρωμα των πλοίων να καραντίνα από τον περιορισμό των μολύνσεων Covid-19. Με το Χονγκ Κονγκ να επιστρέφει στο χάρτη κλήσεων μόνο για αποθήκες, η ζήτηση θα μπορούσε να επιστρέψει στο λιμάνι από περιφερειακές εναλλακτικές λύσεις όπως οι Xiamen, Guishan, Zhoushan και Singapore.
Οι προμηθευτές αναμένουν ότι η ζήτηση θα ανακάμψει αρκετά γρήγορα στο Χονγκ Κονγκ τώρα που οι κλήσεις μόνο για αποθήκες είναι πιο βιώσιμες. Υπήρξαν ήδη ενδείξεις ανανεωμένου ενδιαφέροντος στο Χονγκ Κονγκ ως επιλογή μόνο για αποθήκες, λένε πηγές.
Η διαθεσιμότητα έχει ελαττωθεί ελαφρώς στα νότια λιμάνια της Νότιας Κορέας αυτήν την εβδομάδα, με τους προτεινόμενους χρόνους παράδοσης για το VLSFO μία ημέρα περισσότερο στις 3-5 ημέρες τώρα. Οι τιμές για την τάξη είναι επί του παρόντος μη ανταγωνιστικές με τα κινεζικά λιμάνια, και ιδίως με την Zhoushan, η οποία έχει την τιμή με εκπτώσεις περίπου 20-30 $ / mt στα λιμάνια της Νότιας Κορέας με τις χαμηλότερες τιμές.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr