Ο Βόρειος Ατλαντικός, ο οποίος αγωνίστηκε για δραστηριότητα τον περασμένο μήνα, είδε μια αύξηση στο φορτίο fronthaul που σταθεροποιήθηκε σε σημαντικά ασφάλιστρα στον δείκτη. Η διαδρομή C9 Fronthaul αυξήθηκε στα 11.385 $ και έκλεισε στα 48.750 $. Από τη Βραζιλία προς την Άπω Ανατολή στο δρομολόγιο C3, στις αρχές της εβδομάδας είδαμε τις ημερομηνίες φόρτωσης σε χωριστό μήνα και τα αναξιοπαθούντα πλοία εκμεταλλεύτηκαν νωρίτερα. Μέχρι τα μέσα της εβδομάδας το επίκεντρο ήταν η φόρτωση του πρώτου εξαμήνου, όπου οι προσφορές φάνηκαν να αυξάνονται έντονα. Ενώ ο Ειρηνικός προσπάθησε να διατηρήσει κάποια σταθερότητα νωρίς, οι αυξήσεις στα δυτικά δρομολόγια είχαν τους ιδιοκτήτες στα ανατολικά να σφίγγουν τις πλάτες τους και να σηκώνουν προσφορές. Το ενδιαφέρον στην αγορά χρονοναυλώσεων ακούγεται πολύ ισχυρό καθώς υπάρχει έντονη ζήτηση πλοίων. Το δεύτερο μισό του 2021 φαίνεται γεμάτο προκλήσεις.
Η αγορά του Panamax ξέσπασε ζωή τα μέσα της εβδομάδας με τα ποσοστά να βελτιώνονται από μια ισχυρή ώθηση τόσο από τη Νότια όσο και από τη Βόρεια Αμερική. Μια ένθερμη αγορά FFA έδωσε επίσης στην αγορά της περιόδου κάποια έλξη και μια σειρά συμφωνιών ολοκληρώθηκε σε ισχυρότερα επίπεδα. Στον Ατλαντικό, η εβδομάδα ξεκίνησε με μια σταθερή σημείωση ενάντια στον περιορισμένο αριθμό χωρητικότητας στο Βορρά. Με ισχυρή ζήτηση σιτηρών, οι ναυλωτές προσπάθησαν να ανταποκριθούν στις προσφορές όπου οι ιδιοκτήτες ήταν πρόθυμοι να σταθούν ακίνητοι. Τα μέσα της περασμένης βδομάδας γνώρισαν μια πολύ καλή πορεία από την EC South America και αυτό με τη σειρά του έδωσε πρόσθετη υποστήριξη στην αγορά της Ασίας που, μέχρι εκείνη τη στιγμή, ήταν σχετικά επίπεδη. Οι προσφορές τώρα για τα ταξίδια μετ 'επιστροφής στον Ειρηνικό θεωρήθηκαν πάνω από 30.000 $.
Στην αγορά Ultramax / Supramax, η δραστηριότητα της περιόδου ήταν απασχολημένη αυτή την εβδομάδα με ανοιχτό Dangjin 63.000-dwt για πέντε έως επτά μήνες στα 30.000 $. Ένα ανοιχτό σκάφος παρόμοιου μεγέθους που άνοιξε τη Σιγκαπούρη για ένα έτος στα 24.000 $. Η άνοδος από τον Κόλπο των ΗΠΑ ώθησε τις σχετικές διαδρομές του Κόλπου στο υψηλότερο σημείο του έτους, με τους μεσίτες να υποστηρίζουν ότι οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη χωρητικότητας στην περιοχή. Ένα 61.000-dwt καθορίστηκε από την ανατολική ακτή των ΗΠΑ στην ήπειρο στα 45.000 $. Από την ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής, τα πλοία Ultramax φέρεται να καθορίστηκαν για ένα ταξίδι στην Ιαπωνία στα 22.500 $ συν ένα μπόνους έρματος των 1,25 εκατομμυρίων δολαρίων και ένα 52.000-dwt καθορίστηκε για ένα ταξίδι στις Φιλιππίνες στα 21.000 $ συν ένα μπόνους έρματος ενός εκατομμυρίου.
Στην αγορά handysize, το συναίσθημα στην Ασία έχει αλλάξει τις τελευταίες ημέρες, με τις τρεις διαδρομές να κάνουν θετικές κινήσεις αυτήν την εβδομάδα. Οι μεσίτες μίλησαν για περισσότερο φορτίο γενικά και λιγότερο γρήγορη χωρητικότητα. Ένα ανοιχτό 38.000 dwt στο CJK καθόρισε ένα ταξίδι στην Ήπειρο στα 28.500 $. Ένα ανοιχτό CJK 33.000 dwt καθορίστηκε ότι ένα ταξίδι στην Ινδονησία-Φιλιππίνες κυμαινόταν στα 19.000 $ στις αρχές της εβδομάδας. Ο Ατλαντικός έχει δει σταθερές βελτιώσεις, με τους μεσίτες να λένε ότι περισσότερα φορτία ήταν τώρα ανοιχτά στην Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής. Ένα 32.000-dwt καθορίστηκε από τη Νότια Βραζιλία στην Ήπειρο στα 26.000 $. Ένα 39.000-dwt σταθερή βάση παράδοσης SW Pass για ένα ταξίδι στην Ήπειρο στα 20.000 $. Ένα ανοιχτό Key West στις 28-22 Ιουνίου, 28.000 dwt, για δύο έως τρία φορτωμένα πόδια με παράδοση παγκοσμίως σε 19.000 $.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr