Οι αρχές του καναλιού του Σουέζ συνεχίζουν να επιρρίπτουν ευθύνες στον καπετάνιο του πλοίου, που είχε ως αποτέλεσμα να μπλοκαριστεί η πλωτή οδός για έξι ημέρες τον περασμένο Μάρτιο και να προκαλέσει πλήγμα στο παγκόσμιο εμπόριο.
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, το Ever Given είχε αναπτύξει υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα εντός της διώρυγας, ξεπερνώντας τους 13 κόμβους όταν αντιμετώπισε δυσκολίες, αριθμός μεγαλύτερος κατά 5 κόμβους που είναι ο ιδανικός για τις διελεύσεις.
Από την πλευρά της, η UK P&I Club -η ασφαλιστική εταιρεία που έχει αναλάβει να διευθετήσει την υπόθεση- τονίζει πως δεν ευθύνεται ο καπετάνιος του πλοίου για τη μεγάλη ταχύτητα που ανέπτυξε το πλοίο.
«Είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι ενώ ο καπετάνιος είναι τελικά υπεύθυνος για την κατάληξη του Ever Given, η πλοήγηση εντός της διώρυγας ελέγχεται από τις υπηρεσίες διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων των αρχών του Σουέζ. Τέτοιοι έλεγχοι περιλαμβάνουν την ταχύτητα της διέλευσης και τη διαθεσιμότητα ρυμουλκών συνοδείας», ανέφερε η UK P&I Club.
Υπενθυμίζεται ότι το containership, που ανήκει στην ιαπωνική Shoei Kisen, βρίσκεται ακινητοποιημένο στη Μεγάλη Πικρή Λίμνη στην Αίγυπτο, εν αναμονή της τελικής δικαστικής απόφασης για την αποζημίωση, με την δίκη να αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 20 Ιουνίου.
Σύμφωνα μάλιστα με την UK P&I Club, οι αρμόδιοι φορείς της διώρυγας και της πλοιοκτήτριας του Ever Given βρίσκονται πολύ κοντά στο να βρουν μία εξωδικαστική λύση για το ποσό της αποζημίωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr