Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής Braemar ACM, η συμφόρηση των πλοίων panamax την περασμένη Δευτέρα (31/5) ήταν υψηλότερη κατά 90% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 5 τελευταίων ετών, καθώς έφθασαν στα κινεζικά λιμάνια συνολικά 14,8 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων εκείνη την ημέρα.
Πέραν της ατέλειωτης «ουράς» από panamaxes, στα λιμάνια αυξάνεται σταθερά τις τελευταίες εβδομάδες και η συμφόρηση των capes. Η αύξηση αυτή είναι της τάξεως του 8% σε εβδομαδιαία βάση και πρόκειται για συνολικά 10,4 εκατ. τόνους ξηρού φορτίου.
Προς το παρόν, η επιτρεπόμενη χωρητικότητα των capes είναι υψηλότερη κατά 54% σε σύγκριση με το μέσο όρο των τελευταίων 5 ετών.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα δεδομένα της Braemar ACM, το λιμάνι με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις, όσον αφορά την υποδοχή των πλοίων και την εκφόρτωση των διακινούμενων εμπορευμάτων, είναι αυτό του Qingdao.
Αξίζει να σημειωθεί πως ένας ακόμη λόγος, που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις και συμφόρηση στα κινεζικά λιμάνια, είναι η αύξηση των μέτρων κατά της πανδημίας, που έχει θέσει σε ισχύ η κυβέρνηση της χώρας για τα πλοία που υποδέχεται.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr