Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2021, ο Έλληνας εφοπλιστής τόνισε πως το γεγονός, ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, λειτουργεί ευεργετικά για την πορεία της αγοράς.
Πιο αναλυτικά, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη «εκτοξεύθηκαν» στα 35,8 εκατ. δολάρια (0,36 δολ. ανά μετοχή) το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους έναντι κερδών 2,8 εκατ. δολαρίων (0,03 δολ. ανά μετοχή) στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Παράλληλα, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 200,4 εκατ. δολάρια από 160,9 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2020, λόγω της σημαντικής αύξησης του ημερήσιου ισοδύναμου χρονοναύλωσης (TCE) ανά πλοίο, το οποίο αυξήθηκε στα 15.461 δολάρια.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 84,7 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2021, έναντι 32,6 εκατ. δολαρίων για το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Μάλιστα, η ενισχυμένη κερδοφορία της Star Bulk οδήγησε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στην απόφαση να τροποποιήσει τη μερισματική του πολιτική, με την καταβολή μερισμάτων να έχει ανασταλεί λόγω των δυσμενών αποτελεσμάτων της. Ειδικότερα, η εταιρεία θα πληρώσει μέρισμα 0,30 δολάρια ανά μετοχή για το α’ τρίμηνο του 2021, με στόχο να αυξήσει σημαντικά την απόδοση κεφαλαίου για τους μετόχους της. Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή είχε δώσει τελευταία φορά μέρισμα 0,05 δολάρια ανά μετοχή στο τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2019.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου, ο CEO της Star Bulk, Πέτρος Παππάς, δήλωσε:
«Τους περασμένους μήνες συνεχίσαμε να αυξάνουμε τον στόλο μας με την απόκτηση 12 πλοίων, κατά μέσο όρο νεότερων από τον υφιστάμενο στόλο μας, εννέα εκ των οποίων παραδόθηκαν εντός του πρώτου τριμήνου.
Τα υπόλοιπα τρία πλοία θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου.
Οι προσδοκίες για την ναυλαγορά παραμένουν θετικές για την διοίκηση της Star Bulk, λόγω του ανοίγματος της παγκόσμιας οικονομίας και της επακόλουθης αυξημένης ζήτησης σε όλα τα βασικά εμπορεύματα ξηρού φορτίου.
Το ρεκόρ χαμηλών παραγγελιών σε συνδυασμό με τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που περιορίζουν τις νέες παραγγελίες πλοίων, δημιουργούν επίσης ευνοϊκή μακροπρόθεσμη δυναμική για τη βιομηχανία μας, την οποία η εταιρεία μας είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί».
Σημειώνεται ότι η Star Bulk διαχειρίζεται ένα στόλο με 128 bulkers (17 είναι Newcastlemax, 22 Capesize, 2 Mini Capesize, 7 Post Panamax, 41 Kamsarmax, 2 Panamax, 20 Ultramax και 17 Supramax).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr