Όπως είπε ο κ. Τερζής, «οι ελληνικές τράπεζες επενδύουν στη Ναυτιλία, αλλά στρέφονται στους μεγάλους πελάτες και ένα περιορισμένο μόνο τμήμα της χρηματοδότησης διοχετεύεται στις μικρομεσαίες εταιρείες του κλάδου». «Είναι πολύ δύσκολο γι' αυτές να λάβουν δάνειο, λόγω των δύσκολων όρων που τίθενται, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις υιοθετούνται υψηλότερα επιτόκια από αυτά που προσφέρονται σε άλλου μεγέθους ναυτιλιακές, με τις τράπεζες να θεωρούν ότι το ρίσκο είναι μεγαλύτερο» πρόσθεσε ο ίδιος.
Παράλληλα, σε ερώτηση αν τα νέα επενδυτικά funds που κάνουν την εμφάνισή τους στη ναυτιλιακή πραγματικότητα μπορούν να προτιμήσουν τους μικρούς της αγοράς, ο κ. Τερζής εξέφρασε τις επιφυλάξεις του. Πιο συγκεκριμένα, εξήγησε ότι «τα funds επιλέγουν μεγάλες οντότητες, διότι αισθάνονται περισσότερο ασφαλείς. Θεωρούν ότι οι μεγαλύτεροι στόλοι θα αποφέρουν και τα αντίστοιχα κέρδη». «Είναι πολύ δύσκολο να εισέλθουν σε μία μικρομεσαία επιχείρηση. Δυστυχώς δεν είμαστε στα πλάνα τους» συνέχισε ο κ. Τερζής.
Ωστόσο, παρότρυνε επενδυτές και τράπεζες να «πάρουν το ρίσκο, διότι υπάρχουν παραδείγματα εταιρειών, οι οποίες είναι υγιείς, καλά οργανωμένες και προσφέρουν ιδιαίτερα ποιοτικές υπηρεσίες και κατ' επέκταση μπορούν να προσδώσουν σημαντικά οφέλη».
Τέλος, ο Managing Director της Queensway Navigation υπογράμμισε ότι η απουσία χρηματοδότησης και επενδύσεων αφάνισε πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα από τις πάνω από 900 ναυτιλιακές που λειτουργούσαν στον Πειραιά τα προηγούμενα χρόνια, σήμερα να έχουν συρρικνωθεί σε περίπου 380. «Είναι αδύνατον να επιβιώσεις σε αυτές τις συνθήκες» σημείωσε με έμφαση.
Σήμερα η Queensway Navigation, η οποία ιδρύθηκε το 1990, διαχειρίζεται ένα στόλο εννέα δεξαμενόπλοιων.
Το Reporter συμμετέχει ως χορηγός επικοινωνίας στο συνέδιο 4rth Slide2Open Shipping Finance 2021
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr