Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή ήρθε σε συμφωνία συγχώνευσης με τον ενεργειακό βραχίονα του επενδυτικού fund, με πλάνο αποχώρησης από το αμερικανικό χρηματιστήριο. Ειδικότερα, ο βραχίονας Global Energy & Power Infrastructure (GEPIF) της BlackRock θα αποκτήσει όλες τις κοινές μετοχές της GasLog, οι οποίες δεν ελέγχονται από συγκεκριμένους υφιστάμενους μετόχους της, συμπεριλαμβανομένων της Blenheim Holdings, συμφερόντων της οικογένειας Λιβανού και μίας 100% θυγατρικής του Ιδρύματος Ωνάση, έναντι 5,8 δολαρίων ανά μετοχή.
Στον απόηχο του deal, το δικηγορικό γραφείο Bragar Eagel & Squire, P.C. εξετάζει, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, αν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της GasLog «παραβίασαν τα καθήκοντά τους ή τους ομοσπονδιακούς νόμους περί κινητών αξιών». Όπως αναφέρεται, διατυπώνονται ανησυχίες μήπως το ΔΣ προχώρησε «σε μία άδικη διαδικασία και τελικά συμφώνησε σε μία ανεπαρκή συμφωνία συγχώνευσης». «Η εταιρεία διερευνά όλες τις πλευρές της συμφωνίας και δεσμεύεται να διασφαλίσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους μετόχους της GasLog» επισημαίνει η Bragar Eagel & Squire, P.C.
Οι έρευνες του δικηγορικού γραφείου εστιάζουν στους μετόχους μειοψηφίας, των οποίων τα ποσοστά θα απορροφηθούν από την BlackRock. Με γραφεία στη Νέα Υόρκη και την Καλιφόρνια, η δικηγορική εταιρεία εκπροσωπεί μεμονωμένους και θεσμικούς επενδυτές σε μία σειρά από υποθέσεις στις ΗΠΑ.
«Καλό deal»
Πάντως, μένοντας καθαρά στους όρους της συμφωνίας, οι αναλυτές την αξιολογούν θετικά για τους μετόχους. Όπως λέει στο Reporter ο Managing Director και επικεφαλής ανάλυσης της Cleaves Securities, Joakim Hannisdahl: «Νομίζω ότι είναι μία καλή συμφωνία για τους μετόχους της GasLog και θα περίμενα από την BlackRock, αν ήταν λίγο πιο υπομονετική, να πάρει τις μετοχές σε χαμηλότερη τιμή. Το γεγονός αυτό σχετίζεται με τις εκτιμήσεις μου για χαμηλά έσοδα στα LNG carriers τα επόμενα τρία χρόνια». «Ωστόσο, δε θεωρώ πως πρόκειται απαραίτητα για ένα κακό deal για την BlackRock, χωρίς, φυσικά, να γνωρίζω τη δική τους γνώμη» προσθέτει.
Με βάση το τελευταίο report της Cleaves Securities (1 Μαρτίου), οι ναύλοι στη spot για τα πλοία τύπου MEGI κυμαίνονται κοντά στα επίπεδα break even (εκεί που ισοσκελίζεται το κόστος αγοράς και λειτουργίας), στα 44.000 δολάρια ημερησίως (-28% σε εβδομαδιαία βάση). Στα πλοία τύπου TFDE διαμορφώνονται στα 32.000 δολάρια ημερησίως (-30% σε εβδομαδιαία βάση) και στα πλοία τύπου Steam στα 18.000 δολάρια ημερησίως (-40% σε εβδομαδιαία βάση). Στο ίδιο report αναφέρεται πως η πορεία των ναύλων αναμένεται να είναι πτωτική τουλάχιστον μέχρι το 2023.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr