Σημειώνεται ότι το λιμάνι, όπως έχει γράψει το Reporter, αναμένεται να είναι μαζί με αυτό του Βόλου το επόμενο που θα τεθεί προς αξιοποίηση από το ΤΑΙΠΕΔ.
Στην ανακοίνωση του ΟΛΗ για την κρουαζιέρα αναφέρεται: «Έτσι το 2021 ξεκινά με έντονη επιφυλακτικότητα, αίσθημα ανασφάλειας και αυξημένη αβεβαιότητα για όλους τους παράγοντες της κρουαζιέρας παγκοσμίως.
Για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου παρά την θετική εικόνα και τα μηνύματα που κατάφερε να στείλει με τις επιτυχείς προσεγγίσεις που καταγράφηκαν το 2020 στην καρδιά της πανδημίας, από εταιρείες κολοσσούς όπως η TUI CRUISES, η MSC και η Costa Cruises, το 2021 αποτελεί μία χρονιά - πρόκληση.
Αν και ήδη υπάρχει ένα καλεντάρι αφίξεων μικρών μεσαίων και μεγάλων κρουαζιεροπλοίων για το έτος που μόλις ξεκίνησε (μπορείτε να τις δείτε αναλυτικά στο επίσημο site μας https://www.portheraklion.gr/), οι προγραμματισμένες αφίξεις είναι ήδη μειωμένες.
Με βάση τις σημερινές κρατήσεις, αναμένουμε 180 κρουαζιερόπλοια, ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα ξεπερνούσαμε τον αριθμό των 200.
Ενδεικτικό επίσης είναι ότι πριν από ένα χρόνο, τέτοια εποχή, ο αριθμός αυτός ήταν ακόμα υψηλότερος, προσεγγίζοντας τα 220.
Το λιμάνι του Ηρακλείου δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση από την όλη αυτή αρνητική συγκυρία, η διοίκηση του Οργανισμού ωστόσο χωρίς χρονικές υστερήσεις και ολιγωρίες, βρίσκεται συνεχώς σε επαφές με μεγάλες εταιρείες του κλάδου, συνάπτει συμφωνίες και μετέχει σε προγράμματα που σκοπό έχουν να καταστήσουν, όπως ποτέ στο παρελθόν, το λιμάνι μας κέντρο κρουαζιέρας στην λεκάνη της Νοτιοανατολικης Μεσογείου.
Μια σειρά συμφωνιών και κοινών δράσεων του ΟΛΗ με διάφορους φορείς, τοπικούς και διεθνείς, ανοίγουν νέες μορφές συνεργασιών, με στοχοθέτηση την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παρουσία του λιμένα του Ηρακλείου στον χώρο της κρουαζιέρας.
Άλλωστε όπως είναι γνωστό, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, έδειξε εξαιρετικά δείγματα γραφής, καλά αντανακλαστικά και συνετή διαχείριση, ακόμα και σε περιστατικά που χρειάστηκε να διαχειριστεί απρόβλεπτη κρίση.
Η αρχή της δύσκολης αυτής περιόδου, φέρνει και μία ακόμα στρατηγική εξέλιξη, τα αποτελέσματα της οποίας θα τα δούμε σύντομα, δεδομένου οτι ο ΟΛΗ Α.Ε. σε συνεργασία με τον Δήμο Ηρακλείου και την CLIA (Cruise Lines International Association) συμμετέχει στο project αξιολόγησης προορισμού αναφορικά με την αειφορία με βάση τα κριτήρια του GSTC (Global Sustainable Tourism Council, Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού). Για το λιμάνι του Ηρακλείου και τον Οργανισμό αυτό από μόνο του, αποτελεί μια ξεχωριστή διάκριση και επιβράβευση μιας άριστα οργανωμένης ομάδας εργασίας που ξεκίνησε το 2020 υπό την παρούσα διοίκηση του φορέα.
Ας ρίξουμε όμως μια γρήγορη ματιά στο τι καταφέραμε συγκεντρωτικά την προηγούμενη χρονιά ως ένα σύντομο, αλλά περιεκτικό απολογισμό.
| 19.998 επιβάτες, με 24 πλοία, σε ισάριθμες προσεγγίσεις. Το λιμάνι του Ηρακλείου έφτασε μέσα στην πανδημία να κατέχει το 1/3 της επιβατικής κίνησης κρουαζιέρας της χώρας, ενώ σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά της ΕΛΙΜΕ αποτέλεσε το πρώτο λιμάνι της Ελλάδος στην διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας. |
| Η TUI Cruises επιλέγει το λιμάνι Ηρακλείου για Homeporting με το πλοίο Mein Schiff 6 |
| 12.065 επιβάτες μεταφέρονται με 60 πτήσεις σε 10 συνεχόμενες Κυριακές από την Γερμανία στο Ηράκλειο (και αντιστρόφως) |
| Ο ΟΛΗ σε απόλυτο συντονισμό με 6 κρατικούς φορείς, στελέχη της εταιρίας, ground & port agents |
| 100 εργαζόμενοι, με επικεφαλής συντονιστή ειδικά διαπιστευμένο στέλεχος του ΟΛΗ Α.Ε. σε κάθε βάρδια δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για την εξυπηρέτηση και διεκπεραίωση του operation |
| 12.065 επιβάτες διακινήθηκαν τηρώντας τα αυστηρότερα υγειονομικά πρωτόκολλα |
Τα στοιχεία για τις αφίξεις πλοίων κρουαζιέρας στο λιμάνι του Ηρακλείου το 2020 μπορεί να είναι μικρότερα σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν και κυρίως σε σύγκριση με αυτά του 2019, είναι όμως πολύ καλύτερα από άλλα λιμάνια της Μεσογείου (και φυσικά της Ελλάδας), όπου δεν προσέγγισε κανένα κρουαζιερόπλοιο καθόλη την διάρκεια του 2020!
Για την εικόνα αυτή, το στελεχιακό δυναμικό του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. δεν άφησε τίποτα στην τύχη του.
Το operation για το οποίο εκφράστηκαν ενθουσιώδη σχόλια από πλευράς της TUI Cruises είχε σε κάθε προσέγγιση στην κάθε βάρδια από πλευράς ΟΛΗ Α.Ε:
|
Επιπλέον, σε κάθε βάρδια ασχολούνταν 20 άτομα από το σωματείο αποσκευοφορέων, 30 άτομα από τους ground handling agents, ξεναγοί, ναυτιλιακοί πράκτορες κλπ.
Περισσότερα από 100 άτομα, σε κάθε βάρδια έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για την απόλυτη εξυπηρέτηση 12.065 επιβατών.
Η σειρά των απόλυτα πετυχημένων προσεγγίσεων της TUI CRUISES αποτελεί "ΦΑΡΟ" και Ψήφο Εμπιστοσύνης όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για την Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου. Δίνει παράλληλα προβάδισμα στην διοίκηση του λιμένα σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς για το άμεσο μέλλον.
Τέλος, μαζί με όλα αυτά, η μελέτη που αφορούσε στα μέτρα προστασίας από τον Covid-19, η οποία εκπονήθηκε από το αρμόδιο τμήμα της Περιφέρειας Κρήτης σε συνεργασία με τον ΟΛΗ, και παραχωρήθηκε προς χρήση σε άλλους λιμένες, αποτελεί ορόσημο για την διοίκηση του Οργανισμού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr