Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται άρθρα και τροπολογίες, που προκάλεσαν την έντονη αντίδραση φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Οι πλοηγοί
Αρχικά, στο επίκεντρο βρέθηκε το άρθρο 22, το οποίο αφορά την πλοηγική υπηρεσία. Το άρθρο προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα εκδίδουν στους πλοιάρχους κάποιων πλοίων πιστοποιητικό εξαίρεσης από την πλοήγηση και με αυτό οι πλοίαρχοι θα μπορούν να προσεγγίζουν, αλλά και να αποχωρούν από λιμάνια, χωρίς τη συνδρομή πλοηγού.
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας καταγγέλλει πως με το συγκεκριμένο άρθρο παρέχεται η δυνατότητα εξαίρεσης πλοίων από την πλοήγηση, γεγονός που ενισχύει τον κίνδυνο ναυτικών ατυχημάτων και προωθεί την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών, επισημαίνοντας ότι πρέπει να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας τους. Σε αυτό το πλαίσιο, προκηρύχθηκε 48ωρη απεργία, η οποία τελικά κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική από το πρωτοδικείο Πειραιά, μετά από σχετική προσφυγή του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά.
Ωστόσο, οι πλοηγοί επανήλθαν και προχώρησαν σε νέα 48ωρη απεργία, υπό την αιγίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας. «Η τυχόν ψήφιση του άρθρου 22 δεν ανακόπτει τον αγώνα μας, καθώς η απεργία σε αυτήν την περίπτωση θα συνεχισθεί έως ότου η ψηφισθείσα διάταξη καταπέσει με οιονδήποτε δικαστικό ή εξωδικαστικό τρόπο» επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση. Η απεργία ξεκίνησε χθες Τετάρτη 27/1 στις 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 29/1 στις 20:00.
Στη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή, ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης σημείωσε ότι παραμένει δημόσιος ο χαρακτήρας της πλοηγικής υπηρεσίας και «κανένας πλοηγός δεν πρόκειται να χάσει τη δουλειά του», εξηγώντας ότι το πιστοποιητικό θα παρέχεται υπό πολύ αυστηρές προϋποθέσεις.
Σε κάθε περίπτωση, παράγοντες κοντά στο λιμάνι του Πειραιά υπογράμμισαν πως η απεργία θα δημιουργήσει προβλήματα στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς χωρίς την παρουσία των πλοηγών, πολλά πλοία θα παραμείνουν έξω από το λιμάνια.
Η ΡΑΛ
«Φωτιές άναψε» και η τροπολογία που κατατέθηκε αιφνιδίως από το υπουργείο στο νομοσχέδιο και αφορά τις αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων. Όπως κατήγγειλαν τρεις φορείς της ναυπηγοεπισκευής, αφαιρούνται σημαντικές αρμοδιότητες από την Αρχή, προς όφελος εγχώριων και ξένων ιδιωτικών συμφερόντων.
Στο ίδιο μοτίβο, μέλη της αντιπολίτευσης ανέφεραν, στη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή, ότι η κυβέρνηση μετατρέπει τη ΡΑΛ σε γνωμοδοτικό όργανο. Η απόφαση «σηματοδοτεί την πλήρη παραχώρηση της διαχείρισης των αποβλήτων, στα μονοπώλια», ενώ ταυτόχρονα «δε θα επιτρέψει στην Αρχή να αξιολογήσει την πορεία των υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΠ» τόνισε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.
«Δε θίγουμε ούτε την ανεξαρτησία ούτε, βεβαίως, την υπόσταση της ΡΑΛ. Φροντίζουμε απλά, πρακτικά προβλήματα, που διαπιστώθηκαν στην πράξη λόγω επικάλυψης αρμοδιοτήτων με άλλη Αρχή, να επιλυθούν, γιατί αυτό επιβάλλει η σωστή διοίκηση και η λειτουργικότητα του κάθε λιμένα» απάντησε ο υπουργός, κ. Πλακιωτάκης.
Δείτε ΕΔΩ την τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr