Στον ΣΙΤΕΣΑΠ (Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος) συμμετέχουν περίπου 350 επιχειρήσεις με μερικές χιλιάδες εργαζόμενους και επαγγελματίες που διαχειρίζονται περίπου 2500 σκάφη.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου, οι επαγγελματίες που ελλιμενίζουν τα σκάφη τους στην Μαρίνα Αλίμου, την κύρια επαγγελματική βάση του κλάδου εδώ και 30 χρόνια, και αποτελούν περίπου το 90% των συνολικών σκαφών στην μαρίνα, έκπληκτοι έλαβαν e-mail από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Ιωάννη Μωραΐτη, του Παραχωρησιούχου, που τους ανακοίνωσε το νέο τιμολόγιο τελών ελλιμενισμού και υπηρεσιών ιδιαίτερα αυξημένο και τους έδωσε μόνο μερικών ημερών προθεσμία για να το υπογράψουν ή να φύγουν από την Μαρίνα. Με αυξήσεις μέχρι 300% ανάλογα με το μήκος του σκάφους, μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης και μετά ένα έτος επαγγελματικής απραξίας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της απαγόρευσης ταξιδίων, όχι μόνο στην χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Το δε 2021 οι οιωνοί δεν είναι ευνοϊκοί.
Ακολούθησαν επικοινωνίες και εγκλήσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΙΤΕΣΑΠ για συνάντηση με τον Παραχωρησιούχο για την διευθέτηση του θέματος. Στις 7.1.2021 απεστάλη επιστολή από τον ΣΙΤΕΣΑΠ προς τον Παραχωρησιούχο, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει απαντηθεί, ενώ η εκβιαστική προθεσμία που έχει θέσει ο Παραχωρησιούχος, για παραμονή σκαφών στην Μαρίνα Αλίμου με τα νέα τέλη, εκπνέει στις 22 Ιανουαρίου 2021.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ο ΣΙΤΕΣΑΠ αναγκάστηκε τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021, να αποστείλει εξώδικη επιστολή προς τον Παραχωρησιούχο – ΕΛΛΑΚΤΩΡ, όπου καταγγέλλει την τελείως απροσδόκητη και εν πολλοίς παράτυπη ή παράνομη διαδικασία των νέων χρεώσεων.
Όλη αυτή η συμφωνία πλήττει το Δημόσιο συμφέρον και συγχρόνως καταστρέφει την επιχειρηματικότητα του Έλληνα πλοιοκτήτη ο οποίος συνεισφέρει σε μία από τις πιο δυνατά επιχειρηματικά προϊόντα και καταστρέφει την ανάπτυξη του κλάδου.
Η Μαρίνα Αλίμου, όπως έχει επισημανθεί, από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της ΕΤΑΔ είναι για πολλά χρόνια κερδοφόρα κάθε χρόνο, και μάλιστα με μερικά εκατομμύρια ευρώ, με το επαγγελματικό τιμολόγιο, που είναι τρεις φορές χαμηλότερο από το νέο τιμολόγιο που έχει δημοσιεύσει ο Παραχωρησιούχος.
Δεν μπορούσε τα έσοδα αυτά να μείνουν στο Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή σε μας τους φορολογούμενους;
Σήμερα, που άλλες θέσεις ελλιμενισμού δεν υπάρχουν στην Αττική, δεν είναι αποδεδειγμένο ότι ο Παραχωρησιούχος βρίσκεται σε μονοπωλιακή θέση, και στραγγαλίζει την μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών με εκβιαστικό τιμολόγιο;
Ο ΣΙΤΕΣΑΠ πάντως, που οφείλει από το Καταστατικό του να στηρίζει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των επαγγελματιών, θα συνεχίσει να καταγγέλλει τις παράλογες απαιτήσεις του Παραχωρησιούχου, και θα συνεχίσει, με νόμιμες διαδικασίες, να υποστηρίζει τα δίκαια αιτήματα των επαγγελματιών του κλάδου των τουριστικών σκαφών – γιώτινγκ, που πλήττεται όχι μόνο από τον κορωνοϊό, και που οι εργαζόμενοι σε αυτόν και οι οικογένειές τους, οδηγούνται εκ του ασφαλούς, ως «πρόβατα επί σφαγήν» στον αφανισμό τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr