Ειδικότερα, όπως μεταφέρεται στο Reporter από την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Dryad Global, η αρχή έγινε στις 2 Δεκεμβρίου, όταν το product tanker Levanto, χωρητικότητας, 191.117 dwt, κατασκευής 2002, υπό σημαία Λιβερίας, της Unibros Shipping, συμφερόντων του Κοσμά Μακρυγεώργου, δέχτηκε επίθεση νοτιοδυτικά της ακτής South Bayelsa State στη Νιγηρία. Η επίθεση εξουδετερώθηκε από ένοπλους φρουρούς, ενώ τα μέλη του πληρώματος είναι ασφαλή.
Μία ημέρα μετά, στις 3 Δεκεμβρίου, ομάδα πειρατών επιτέθηκε στο reefer Cool Girl, χωρητικότητας 463.652 cbf, κατασκευής 1999, υπό σημαία Παναμά, της Laskaridis Shipping συμφερόντων της οικογένειας Λασκαρίδη, 150 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του λιμανιού Harcourt στη Νιγηρία. Ευτυχώς και σε αυτήν την περίπτωση, δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός ή απαγωγή μελών του πληρώματος.
Στις 4 Δεκεμβρίου, πειρατές προσέγγισαν το suezmax Minerva Evropi, χωρητικότητας 159.000 dwt, κατασκευής 2018, υπό ελληνική σημαία, της Minerva Marine, συμφερόντων του Ανδρέα Μαρτίνου, 200 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Bayelsa στη Νιγηρία. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για πυροβολισμούς εναντίον του tanker, με το πλήρωμα, ωστόσο, να είναι ασφαλές.
Στις 5 Δεκεμβρίου, δύο πλοία βρέθηκαν στο στόχαστρο πειρατών. Πιο συγκεκριμένα, πειρατές αποπειράθηκαν να καταλάβουν το product tanker New Ranger, χωρητικότητας 12.950 dwt, κατασκευής 2007, υπό μαλτέζικη σημαία, της ελληνικών συμφερόντων Protank Management, 220 ναυτικά μίλια του Λάγος στη Νιγηρία, αλλά η προσπάθεια απέτυχε και το πλήρωμα είναι ασφαλές.
Την ίδια ημέρα, το LPG carrier, Verrazane, κατασκευής 2013, υπό γαλλική σημαία, ελβετικών συμφερόντων, προσεγγίστηκε από ομάδα πειρατών, 210 ναυτικά μίλια, νότια του Λάγος. Και σε αυτήν την περίπτωση, το πλήρωμα είναι σώο και ασφαλές.
Τέλος, χθες, 6 Δεκεμβρίου, το New Ranger έγινε στόχος και δεύτερης επίθεσης, 50 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του τερματικού Agbami της Νιγηρίας. Τέσσερις ένοπλοι επιβιβάστηκαν στο πλοίο, αλλά αποκρούστηκαν, χωρίς να υπάρξει τραυματισμός.
Αίσια κατάληξη είχε και η υπόθεση των απαχθέντων Ελλήνων ναυτικών του πλοίου Stelios K. Μετά από διαρκείς διαπραγματεύσεις 12 ημερών, απελευθερώθηκαν και είναι έτοιμοι να επαναπτριστούν.
Στις περισσότερες από αυτές τις επιθέσεις, καίριο ρόλο διαδραμάτισε η εγκατάσταση ειδικού δωματίου (citadel), πλήρως εξοπλισμένου, στο οποίο καταφεύγουν τα πληρώματα σε ενδεχόμενο πειρατικής επίθεσης.
Σύμφωνα με την Dryad Global, καθώς ο ρυθμός των αποτυχημένων επιθέσεων αυξάνεται, είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί και η απόγνωση των δραστών. Η απόγνωση σημαίνει ότι οι επιθέσεις εναντίον πλοίων θα συνεχιστούν, με τις καιρικές συνθήκες να τις ευνοούν. Μικρότερα πλοία και πλοία με «ευάλωτο» σχεδιασμό κινδυνεύουν περισσότερο.
Το πρόβλημα της πειρατείας και τις επιπτώσεις του για τους ναυτικούς, αλλά και την ασφάλιση των πλοίων είχε αναδείξει το Reporter, σε πρόσφατο ρεπορτάζ.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr