Όπως επισημαίνεται, σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ναυλωτές αγνοούν σχετικές διατάξεις και ρήτρες συμβαλλόμενων μερών που θα μπορούσαν να τεθούν σε εφαρμογή. Η Ένωση σημειώνει ότι έχει λάβει αναφορές ότι bulk carriers, τα οποία αλλάζουν πληρώματα σε χώρες της ΝΑ Ασίας, αντιμετωπίζονται ως «τοξικά» από τους ναυλωτές για τις 14 ημέρες μετά την αλλαγή.
Η Intercargο καταδικάζει έντονα αυτές τις πρακτικές ορισμένων ναυλωτών πλοίων του ξηρού φορτίου. Αυτά τα περιστατικά έρχονται σε αντίθεση με τις μεγάλες προσπάθειες της ναυτιλίας να προσφέρει στους ναυτικούς την απαραίτητη ξεκούραση, την οποία αποζητούσαν τόσο καιρό λόγω της πανδημίας.
Κατά ειρωνικό τρόπο, σημειώνει η Ένωση, αυτή η πρακτική συναντάται κυρίως στον τομέα του ξηρού φορτίου, όπου η πρόληψη της κόπωσης των ναυτικών είναι προτεραιότητα. Τα bulk carriers προσεγγίζουν πολλά περισσότερα λιμάνια από τα υπόλοιπα πλοία, ασκώντας πρόσθετη πίεση στο ήδη ταλαιπωρημένο εργατικό δυναμικό.
Η Intercargο καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι αυτό το ζήτημα φανερώνει σαφή έλλειψη εκτίμησης μίας από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές κρίσεις, που λαμβάνουν χώρα στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr