Σημειώνεται ότι ο Δρ. Πατέρας είναι βασικός μέτοχος του Maritime Hellas, της σχετικής πρωτοβουλίας, που έχουν αναλάβει από κοινού με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.
Αφού έκανε αναφορά στην ηγετική θέση της ελληνικής πλοιοκτησίας στην παγκόσμια ναυτιλία, καθώς ελέγχει το 20% της συνολικής χωρητικότητας (1 στα 4 tankers είναι ελληνικών συμφερόντων), o Δρ. Πατέρας παρουσίασε τη διάρθρωση του Maritime Hellas.
Όπως είπε, αποτελείται από 26.000 πλοία υπό ελληνική σημαία, 4.000 πλοία, ελληνικών συμφερόντων, αλλά υπό ξένη σημαία, 900 εταιρείες διαχείρισης, 672 κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, 7.300 yachts και αρκετές άλλες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Προέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου, το ελληνικό ναυτιλιακό cluster αναπτύσσεται κατά 5% σε ετήσια βάση.
Εξηγώντας για ποιο λόγο είναι σημαντικό να στηριχθεί το cluster, ο Δρ. Πατέρας, επεσήμανε ότι είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, μέσα από τη διατήρηση των υψηλών προτύπων της. Πρόκειται για τον πιο «πειστικό μηχανισμό άσκησης πίεσης» («the most persuasive lobby») της ελληνικής ναυτιλίας. Μέσω του cluster, συνέχισε, ακούγονται τα προβλήματα του κλάδου και ταυτόχρονα διατυπώνονται αιτήματα των εκπροσώπων του, όπως το πρόσφατο αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Μιλώντας, τέλος, για το πώς θα αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο το cluster, ο Δρ. Πατέρας έκανε λόγο για την ανάγκη περαιτέρω διασύνδεσης και ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ των εταιρειών. «Ένα έργο πολύ δυσκολότερο απ' ότι φανταζόμουν, αλλά έχοντας το know how σε διαφορετικούς τομείς, μπορούμε να το υλοποιήσουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Δείτε ΕΔΩ πρόσφατο σχετικό ρεπορτάζ του Reporter.gr.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr