Αρχικά, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι «Ελλάδα και Κίνα διαδραματίζουν αποφασιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του θαλάσσιου εμπορίου, ενώ ανοίγονται νέοι ορίζοντες διμερούς συνεργασίας». Όπως εξήγησε, σε πρώτο πλάνο βρίσκεται ο ναυπηγικός τομέας. Σύμφωνα με τον υπουργό, τα κινεζικά ναυπηγεία είναι η πρώτη επιλογή των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι τα προηγούμενα 15 χρόνια ξόδεψαν πάνω από 50 δισ. ευρώ για περισσότερα από 1.000 πλοία.
«Οι στρατηγικές σχέσεις ανάμεσα στις δύο χώρες» συνέχισε ο κ. Πλακιωτάκης «αποδεικνύονται από τη συνεχή παρουσία ελληνικών πλοίων σε κινεζικά λιμάνια. Κατά το 2019, πάνω από το 35% των πλοίων υπό ελληνική σημαία αφίχθησαν τουλάχιστον μία φορά σε λιμάνια της Κίνας». Φυσικά, ο υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο σημαντικό αριθμό ελληνικών εταιρειών, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Κίνα, παρέχοντας υπηρεσίες ναυτιλιακού εξοπλισμού.
Cosco
Αναφορικά με την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κ. Πλακιωτάκης, αφού υπογράμμισε ότι έχει συμβάλει τα μέγιστα στην ανάδειξή του ως ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια, τόνισε ότι πραγματοποιούνται συζητήσεις για την επέκταση του επενδυτικού προγράμματος. «Θέλουμε να δούμε το λιμάνι να αναπτύσσεται ακόμη περισσότερο και να αποτελέσει την κύρια πύλη εισόδου για κινεζικούς εξαγωγείς στην Ευρώπη και οι συνθήκες σήμερα μοιάζουν ευνοϊκότερες από ποτέ» είπε χαρακτηριστικά.
Όπως έχει γράψει το Reporter, οι διοικητικές ανακατατάξεις στην ΟΛΠ ΑΕ, με την τοποθέτηση του Zhang Anming στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, έχουν μεταβάλει το κλίμα γύρω από τη μεγάλη επένδυση του τέταρτου προβλήτα. Η νέα διοίκηση ανταποκρίνεται στα αιτήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και συζητά πλέον σε άλλη βάση με την κυβέρνηση. Υπενθυμίζεται πως η συγκεκριμένη επένδυση, που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ, είχε «κοπεί» από το Master Plan του λιμανιού.
Κινεζική χρηματοδότηση
Ο υπουργός Ναυτιλίας έκανε τέλος νύξη στη συνεισφορά των κινεζικών τραπεζών στη χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας. «Σε αυτήν την περίοδο αβεβαιότητας λόγω της πανδημίας και απροθυμίας των τραπεζών για οικονομική ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία θεωρείται υψηλού ρίσκου, η χρηματοδότηση της ελληνικής πλοιοκτησίας από κινεζικές τράπεζες, ιδίως σε μορφή leasing, είναι αξιοσημείωτη» δήλωσε.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr