Αυτή, συνέχισε, «ήταν μία πάρα πολύ σημαντική πρωτοβουλία, ενώ αναμένονται και επιπλέον πρωτοβουλίες ενίσχυσης της ακτοπλοΐας, με επιδότηση των θέσεων απασχόλησης και ως εκ τούτου η κυβέρνησή μας, σε μία δύσκολη πραγματικά συγκυρία, ενισχύει την ακτοπλοΐα και τους Έλληνες ναυτικούς».
«Η ακτοπλοΐα χρειάζεται βοήθεια. Γίνονται συζητήσεις με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αναμένουμε οριστικές αποφάσεις» είχε προαναγγείλει μέσω του Reporter ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης.
Εκκίνηση διαγωνισμών με Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Καβάλα
Ο κ. Πλακιωτάκης επιβεβαίωσε τα ρεπορτάζ του Reporter.gr για τους διαγωνισμούς αξιοποίησης των περιφερειακών λιμανιών. Όπως είπε, «μιας και τα λιμάνια μας αποτελούν το σημείο συνάντησης πολλών και διαφορετικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, προχωράμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στην προκήρυξη των δύο διαγωνισμών αξιοποίησης των λιμανιών μας, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, πιστεύοντας ότι η κίνηση αυτή θα λειτουργήσει ως ατμομηχανή της ανάπτυξης. Μάλιστα, η γεωπολιτική και γεωστρατηγική αξία των λιμανιών μας, προσελκύει ήδη το ενδιαφέρον πολλών και μεγάλων επενδυτών.
Ξεκινάμε λοιπόν με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας και ακολουθούν τα υπόλοιπα. Ειδικά αυτή την περίοδο, με τις κινήσεις μας θέλουμε να στείλουμε προς τους υποψηφίους επενδυτές, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η Ελλάδα, παρά την δύσκολη συγκυρία, είναι μία χώρα που λειτουργεί κανονικά και τα λιμάνια μας προσφέρουν ευκαιρίες και δυνατότητες σε επενδυτές με εμπειρία, αλλά και με διάθεση να υλοποιήσουν έργα αναβάθμισης προς όφελος τόσο των ίδιων, όσο και των τοπικών κοινωνιών».
Το λιμάνι της Πάτρας
Σχετικά με το λιμάνι της Πάτρας, ο υπουργός επεσήμανε, ότι «από τον στρατηγικό μας σχεδιασμό δεν θα μπορούσε να απουσιάζει αυτό το πολύ σημαντικό λιμάνι, ένα λιμάνι το οποίο δίνει οξυγόνο, όχι μόνο στην Πάτρα, αλλά και σε ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα, καθώς είναι ένα λιμάνι υψίστου εθνικού πλούτου για την πατρίδα, αφού είναι μία από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές πύλες εισόδου».
«Είναι αλήθεια», συνέχισε, «ότι στην διάρκεια των τελευταίων ετών, το λιμάνι της Πάτρας καταγράφει απώλειες στην κυκλοφορία των πλοίων, αλλά και φορτίων και ως εκ τούτου για να το ξαναβάλουμε το στον χάρτη χρειάζεται να αναζητήσουμε ρεαλιστικές, αλλά και βιώσιμες λύσεις, για αυτό απαιτούνται εναλλακτικές στρατηγικές ανάπτυξης».
Όπως εξήγησε, «η μελλοντική κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, που θα φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας, θα προσθέσει αξία, βοηθώντας στην δημιουργία συνεργειών με το λιμάνι του Πειραιά, στην δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου, στην ανάπτυξη συνεργειών, αλλά και συνεργασιών, καθώς και στην προώθηση συνδέσεων με άλλα λιμάνια Ανατολής, Δύσης και Αφρικής, που μπορούν να καταστήσουν το λιμάνι της Πάτρας διαμετακομιστικό κόμβο».
Εθνική στρατηγική για την λιμενική πολιτική
«Προωθούμε ένα νομοσχέδιο-τομή, όπου επιτέλους η χώρα μας αποκτά η εθνική στρατηγική για την λιμενική πολιτική», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.
«Μην ξεχνάμε», συνέχισε, «ότι το 15% του ελληνικού πληθυσμού κατοικεί στα νησιά και περισσότερο από το 25% του ΑΕΠ παράγεται από τη θάλασσα και τον τουρισμό, δηλαδή από δραστηριότητες που έχουν να κάνουν, κυρίως με το νησιωτικό χώρο».
Συνεπώς, όπως επεσήμανε ο Γιάννης Πλακιωτάκης, «αυτό που πρακτικά υλοποιούμε με τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση, είναι η χώρα μας όχι μόνο να αποκτήσει επιτέλους μία ολοκληρωμένη θεσμική προσέγγιση για τα θέματα της νησιωτικότητας, αλλά και συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία για να υποστηρίξει αυτή την πολιτική, καθώς επίσης μηχανισμούς ελέγχου και επιτήρησης».
«Έτσι για πρώτη φορά», είπε, «επιτέλους η Ελλάδα θα αποκτήσει ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική».
Επίσης, ανέφερε ότι «συνεργαζόμαστε με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για να κάνουμε την ζωή των νησιωτών μας πιο εύκολη».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr