Ειδικότερα, την 30η Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΕΝΜΑ, παρουσία μελών της και τηρουμένων των μέτρων λόγω COVID-19, η ετήσια Τακτική Συνέλευση της Ένωσης για το 2019.
Έγινε αναφορά στον Τακτικό Προϋπολογισμό του προηγούμενου έτους και στην έγκριση των συναφών δαπανών, ενώ ο Πρόεδρος της Ένωσης, κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης, στην ομιλία του απολογισμού, αναφέρθηκε συνοπτικά στις δράσεις της Ένωσης κατά το προηγούμενο έτος, στα θέματα που έχουν ήδη επιλυθεί/διευθετηθεί, καθώς και στις προτεραιότητες για το τρέχον έτος, όπως:
- Η αναγνώριση των διεθνών πιστοποιητικών στα πλοία που εκτελούν πλόες εσωτερικού.
- Η έκδοση του πιστοποιητικού καταλληλότητας, για την μεταφορά υγροποιημένου αερίου από τους εξουσιοδοτημένους Νηογνώμονες.
- Τα όρια ηλικίας των πλοίων που διακινούν καύσιμα.
- Η επαναφορά του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ) στις αρχικές αρμοδιότητες.
- Η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες (έκδοση Υ.Α. για καθορισμό εργασιών πληρώματος, τροποποίηση Υ.Α. για εκτέλεση εργασιών στα αγκυροβόλια όλων των λιμένων της χώρας, δυνατότητα διάλυσης πλοίων σε μονάδες ναυπήγησης, ηλεκτρονική έκδοση αδειών που σύντομα θα λειτουργήσει κλπ).
- Ο χαρακτηρισμός του μώλου Δραπετσώνας ως χώρου ναυπηγοεπισκευής , καθώς και της παρακείμενης βάσης κλπ.
Παράλληλα σημείωσε ότι, σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο, αναπτύχθηκαν σημαντικές πρωτοβουλίες και επιτεύχθηκε:
- Η έκδοση της νέας Οδηγίας (ΕΕ) 2019/883, για την παραλαβή και διαχείριση των αποβλήτων και καταλοίπων φορτίων των πλοίων.
- Τρίμηνη μεταβατική περίοδος για την απομάκρυνση των μη κανονικών καυσίμων.
- Καθορισμός των shortsea term measures για την μείωση των αερίων ρύπων.
- Αποτροπή ανακήρυξης της Μεσογείου θάλασσας σε ECA.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε και σε θέματα που εκκρεμούν και βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας με αρμόδιο Υπουργείο, όπως:
- Η πλοήγηση και ρυμούλκηση (συμπλήρωση του αναχρονιστικού θεσμικού πλαισίου, επανεξέταση χωρητικότητας πλοίων).
- Οι οργανικές συνθέσεις πλοίων χωρητικότητας 1500-3000κοχ.
- Η ειδικότητα ναυτόπαιδα.
- The same risk area.
- Η μη ένταξη της ναυτιλίας στο Ενωσιακό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων και μη δημιουργία πρόσθετου Ταμείου με καταβολή εισφορών από ναυτιλιακές εταιρείες, αφού στα πλαίσια ΙΜΟ η ναυτιλιακή κοινότητα χρηματοδοτεί με 5 δις δολλάρια ΗΠΑ την ίδρυση του International Maritime Research and Development Board.
Ειδικά, ο Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ, αναφερόμενος στην μείωση των υπό Ελληνική σημαία πλοίων, βάσει των τελευταίων στοιχείων, ανέφερε ότι είναι πλέον η κατάλληλη χρονική στιγμή στήριξης του Ελληνικού Νηολογίου, με την ανάληψη των αναγκαίων μέτρων από το Υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να επιστρέψουν πάνω από 500 πλοία της shortsea ναυτιλίας, που από το 2007 έχουν κατεβάσει την γαλανόλευκη.
Άλλωστε, αυτή η προσπάθεια της ΕΕΝΜΑ, έρχεται να προστεθεί σε αυτές που κάνει παράλληλα η ΕΕΕ και το Committee, για την στήριξη του Εθνικού μας Νηολογίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr